۰ نفر

پیشنهاد مجلس به دولت؛

حقوق کارگران در سال ۲بار افزایش یابد

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کد خبر: 487804
 حقوق کارگران در سال ۲بار افزایش یابد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از پیشنهاد نمایندگان به دولت درباره افزایش حقوق کارگران در سال بر اساس افزایش تورم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران و کارمندان هر ساله باید بر اساس قانون و میزان تورم سالیانه افزایش پیدا کند ،گفت :با توجه به اینکه در سال های گذشته  تورم در سال چندین بار افزایش پیدا کرده است لازم است همراه با افزایش این  تورم حقوق کارگران نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اخیراً به دولت پیشنهاد داده ایم که افزایش حقوق کارگران و کارمندان در سال دو بار انجام شود، ادامه داد : پیشنهاد داده ایم  که دوبار یعنی شش ماهه اول و 6 ماهه دوم سال جلسات کارگران، کارفرمایان و نماینده دولت برگزار و بر اساس تورم حقوق ها افزایش پیدا کند.

 نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه تورم در کشور  هفتگی و یا روزانه افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: بر اساس همین موضوع پیشنهاد داده‌ایم که حقوق کارگران نیز سالیان دو بار افزایش پیدا کند که دولت هنوز پاسخی به این پیشنهاد مجلس نداده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اگر دولت موضوع افزایش دو بار در سال حقوق کارگران و کارمندان را نپذیرد نمایندگان مجلس طرحی را در این زمینه ارائه خواهند کرد، اظهار داشت: این موضوع فعلا در حد کارشناسی و طرح اولیه است و باید با چکش کاری های لازم موضوع را قطعی کنیم.