۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

در بودجه باید به معیشت مردم توجه شود

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۲:۲۰
کد خبر: 487722
در بودجه باید به معیشت مردم توجه شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در بررسی بودجه عمرانی سال آتی، باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت بوده و سپس آغاز پروژه‌های جدید در دستور قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: هفته گذشته بودجه پیشنهادی دولت به مجلس تقدیم شد. اکنون نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارایه کنند و سپس دو هفته در کمیسیون‌های تخصصی در خصوص جزئیات هر بخش از بودجه بحث خواهد شد. در نهایت در کمیسیون تلفیق تمامی پیشنهادات و نظرات نمایندگان جمع بندی می‌شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو مورد باید به طور ویژه در تنظیم و بررسی بودجه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل توجه بیشتری شود. باید در جذب سرمایه گذارهای داخلی و تولید، از سوی دیگر توجه به بحث معیشت مردم و کاهش فشار بر اقشار متوسط و ضعیف جامعه نیز برنامه ریزی و توجه صورت گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به گردش درآوردن چرخ تولید کشور و کاهش وابستگی واقعی بودجه به نفت از موارد حائز اهمیت است. در حوزه عمرانی نیز اولویت باید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پروژه هایی باشد که در آستانه بهره برداری هستند.

فیروزی در پایان تاکید کرد: لایحه بودجه در بخش عمرانی باید به گونه ای چکش کاری شود تا پروژه های نیمه تمام راه، آب و بهداشت و درمان ابتدا تکمیل شده و سپس پروژه‌های جدید عمرانی کلید بخورد.