۰ نفر

در سال آینده پیش‌بینی می‌شود؛

شریعتی: درآمد ۷۰۷ میلیاردی از مالیات خانه‌های لوکس

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۳۰
کد خبر: 487397
شریعتی: درآمد ۷۰۷ میلیاردی از مالیات خانه‌های لوکس

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در جدول شماره ۵لایحه بودجه سال ۱۴۰۰پیش بینی کرده که از محل اخذ مالیات از خانه های لوکس حدود ۷۰۷میلیارد تومان درآمد کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، با اشاره به ضرورت اخذ مالیات از خانه های لوکس در سال 1400، گفت: دولت در جدول شماره 5 لایحه بودجه سال 1400 پیش بینی کرده که از محل اخذ مالیات از خانه های لوکس حدود 707 میلیارد تومان درآمد کسب کند که این میزان با توجه به حجم بالای ساخت و ساز خانه های لوکس پایین است.

تعلل 8 ماهه دولت برای تدوین آئین نامه قانون اخذ مالیات از خانه های لوکس

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تأکید دولت در لایحه بودجه 1400 برای اخذ مالیات از خانه های لوکس در حالی صورت گرفته که متأسفانه با گذشت حدود 8 ماه و نیم از تصویب قانون بودجه سال 1399 و تأکید مجلس برای اخذ مالیات از خانه های لوکس، آئین نامه اجرایی این قانون تدوین نشده است.

دولت باید به سمت ایجاد درآمدهای جدید از محل پایه های مالیاتی باشد

وی گفت: در شرایط کنونی دولت باید به سمت ایجاد درآمدهای جدید از محل پایه های مالیاتی باشد، در این رابطه می توان به موضوعات اخذ مالیات از خانه های خالی و اخذ مالیات از خانه های لوکس اشاره کرد که این مسئله می تواند برای دولت درآمدزایی بالایی داشته باشد.

اخذ مالیات از خانه های لوکس به تحقق عدالت اجتماعی کمک می کند

شریعتی ادامه داد: از طرفی اخذ مالیات از خانه های لوکس به تحقق عدالت اجتماعی کمک می کند، زیرا کسی که می خواهد در خانه های گران قیمت و لوکس زندگی کند، باید مالیات آن را پرداخت کند تا درآمدهای حاصله در جهت تولید مسکن برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه هزینه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای کمیسیون در طرح جهش تولید و تأمین مسکن مقرر کردند که صندوق مالی تشکیل شود تا درآمدهای حاصله از محل اخذ مالیات در حوزه مسکن به این صندوق واریز شود تا اعتبارات حاصله برای تولید مسکن هزینه شود.