۰ نفر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

شرایط مراقبت از بیماران خاص و صعب العلاج در منزل فراهم خواهد شد/ پیگیری مطالبات سازمان بیمه در بودجه ۱۴۰۰

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴
کد خبر: 486587
شرایط مراقبت از بیماران خاص و صعب العلاج در منزل فراهم خواهد شد/ پیگیری مطالبات سازمان بیمه در بودجه ۱۴۰۰

بر اساس اظهارات زهرا شیخی پس از اعلام آمادگی مدیرعامل بیمه سلامت برای افزایش حمایت های بیمه ای، امکان مراقبت از بیماران صعب العلاج و بیماران خاص در منزل فراهم خواهد شد.

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛ نماینده مردم اصفهان با اشاره به دستور جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هدف استماع گزارش مدیرعامل بیمه سلامت گفت: این جلسه با دو دستور کار مشخص  با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد. در بخش نخست همتی رئیس جمعیت هلال احمر به بیان گزارش عملکرد این سازمان در بخش های مختلف پرداخت و پس از آن  گزارش مدیرعامل ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﯿﻤﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ دستاوردها، برنامه ها و عملکرد کلی این سازمان توسط نمایندگان استماع و در خصوص آنها بحث و تبادل نظر شد. در نهایت نیز تصویری از مهمترین برنامه های سازمان بیمه سلامت در سال جاری تشریح شد.

شیخی با اشاره به برنامه های در دست اقدام سازمان بیمه سلامت در شرایط حساس فعلی گفت: موضوعاتی چون، پیشبرد فرایند الکترونیکی شدن خدمات اجرایی و خدماتی بخش سلامت، حمایت از پوشش همگانی بیمه، ضمن توقف موقت ارزیابی وسع به عنوان یک مانع بزرگ که همواره روند بیمه همگانی مردم را به تعویق می انداخت،تغییر در نظام پرداخت بیمه به موسسات و ارائه دهندگان خدمت جهت مدیریت منابع، حمایت از برنامه پزشک خانواده روستایی با پرداخت‌های به موقع و همچنین پیگیری اختصاص منابع مورد نیاز سازمان بیمه سلامت در سال 99 و در بطن لایحه بودجه 1400 از جمله برنامه‌های آینده این سازمان در چشم انداز پیش رو خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نکته مهم دیگر تاکید مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بر اجرای دقیق نظام ارجاع در جامعه شهری است که بر اساس اعلام ناصحی در دستور کار این سازمان قرار دارد.ضمن اینکه حمایت از ارائه خدمات فراگیرتر حوزه سلامت مانند تله مدیسن و مراقبت در منزل نیز برای بیماران خاص و بیماران صعب العلاج  پس از اعلام آمادگی و پیگیری ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت در دست اقدام است.

او اظهار داشت: پیگری و تجمیع منابع حمایتی دولت به صورت یک پکیج مشخص و به رسمیت شناختن بیمه سلامت به عنوان مهمترین راهکار تامین مالی و صیانت و حفاظت از بیماران از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود. همچنین گسترش حمایت بیمه ای از بیماران صعب العلاج و بیماران خاص و توجه به خدمات توان بخشی نیز از جمله اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت در سال جاری است.

پیگیری تخصیص منابع اعتباری برای مقابله با کرونا

شیخی در پاسخ به این پرسش خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص اینکه روند تخصیص منابع مقابله با کرونا در چه مرحله ای قرار دارد؟ گفت: با توجه به اهمیت مباحث لجستیکی و حمایتی در روند کلی مقابله با کرونا،کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش کرده تا پیگیر موضوعات مرتبط با بودجه و اعتبارات کرونا باشد. مجلس به دنبال آن است تا فعالان بخش سلامت در فرایند مقابله با بیماری، تمرکز و توان خود را معطوف راهکارهای پیشگیری و درمان بیماری کنند و دغدغه ای برای موارد بودجه ای و اعتباری نداشته باشند. بر این اساس نمایندگان، خواستار تخصیص کامل اعتبارات به حوزه سلامت و اقشار آسیب دیده از بیماری و هزینه کرد آن در بخش های مورد نیاز هستند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: هیچ یک از حاشیه ها و فضاسازی ها، مانع پیگیری های قانونی مجلس در تخصیص کامل اعتبارات کرونایی نخواهد شد. مجلس مصمم است جهت گیری کلی این اعتبارات در راستای بهبود شاخص های خدماتی بخش سلامت در فرایند مقابله با بیماری هزینه شود نه موارد غیر ضروری دیگر. برای این منظور لازم است، نحوه هزینه کرد این اعتبارات به صورت شفاف مورد بررسی و ارزیابی تحلیلی کمیسیون قرار بگیرد تا اشتباه یا انحرافی از اهداف اصلی این تخصیص ها رخ ندهد. که این روند با جدیت از سوی کمیسیون در حال پیگیری است.