۰ نفر

رئیس دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون آموزش؛

۵۵هزار نیروی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شود

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰
کد خبر: 484451
۵۵هزار نیروی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره توضیحات رئیس دانشگاه فرهنگیان در این کمیسیون گفت: مقرر شده 55 هزار فارغ التحصیل تا مهر آتی تحویل آموزش و پرورش شود و مصاحبه 160 عضو هیات علمی جدید این دانشگاه هم تمام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست امروز (سه شنبه 4 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: پیش از آغاز جلسه این کمیسیون یک ساعت اعضای هیأت رئیسه مباحث مربوط به کمیسیون آموزش را بحث و بررسی کردند و سپس خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در صحن کمیسیون حاضر شده و گزارشی را از آخرین اقدامات و عملکرد این دانشگاه به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان این که بعد از ارائه گزارش رئیس دانشگاه فرهنگیان، نمایندگان مجلس سوالات و  ابهامات خود را در مورد کمیت و کیفیت این دانشگاه، دانشجویان، هیأت علمی، ساختمان‌ها، امکانات و انتصابات مطرح کردند، افزود: رئیس دانشگاه فرهنگیان مستنداتی در پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون ارائه کرده و توضیحات لازم را ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس دانشگاه فرهنگیان از درخواست عضویت 400 هیأت علمی به مقامات بالادستی خبر داد و اعلام کرد که 160 نفر از این افراد در حال مصاحبه علمی هستند و بقیه نیز در حال جذب هستند.

فلاحی گفت: رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره امکانات این دانشگاه هم اعلام کرد که این دانشگاه حلقه واسط است و هر چند مشکلاتی در این قضیه وجود دارد، ولی به همراه خیرین در حال رفع نیازهای خود هستیم و بر همین اساس تعدادی از پروژه‌ها به صورت مشترک انجام شده و سعی می‌کنیم آن را هرچه سریع‌تر کامل کنیم.

وی در باره پاسخ رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد انتصابات این دانشگاه گفت: رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که در استان‌های مختلف گرایش‌های مختلف سیاسی وجود دارد و حتی نمایندگان مجلس برای برخی از این انتصابات در دانشگاه فرهنگیان فشارهایی را وارد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درباره پاسخ‌های رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد کمیت و کیفیت دانشجویان این دانشگاه گفت: رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد که برای مهر سال 1400، 54 هزار و 633 نفر فارغ‌التحصیل را تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد. ضمن این که 70 هزار نفر هم در این دانشگاه دانشجو هستند. لذا فاصله تحویلی از مهر 1400 تا نیاز آموزش و پرورش حدود 30 هزار نفر است که با توجه به این که کمیت در این دانشگاه در طول سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و حتی روزگاری به 3 هزار و اندی دانشجو رسیده بود، اما هم اکنون تعداد دانشجویان پذیرفته شده سالیانه 26 هزار نفر است، ولی از این به بعد به دنبال افزایش کیفیت خواهیم بود.