۰ نفر

تکلیف مجلس به دولت برای ثبت و ساماندهی پرداخت‌های حمایتی

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 482723
تکلیف مجلس به دولت برای ثبت و ساماندهی پرداخت‌های حمایتی

نمایندگان مردم در مجلس با ساماندهی پرداخت های حمایتی و ثبت آنها در سامانه وزارت تعاون موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز (چهار‌شنبه 28 آبان) قوه مقننه در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه 1400 با جزء سوم بند الف ماده واحده این طرح در خصوص ثبت پرداخت های حمایتی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با  137 رأی موافق، 48 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس جزء سوم بند الف ماده واحده این طرح عبارت است از: ثبت و ساماندهی کلیه پرداختهای حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت تعاون ،کارو رفاه واجتماعی به همراه کد شناسه پرداخت.

عبدالرضا مصری به عنوان پیشنهاد دهنده رفع ابهام این جزء از طرح مذکور گفت: قانون باید جامع و مانع و از هر تفسیری مبری باشد. براساس بند (هـ) تبصره 17 قانون بودجه سال 99 "کلیه دستگاه های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکلی از اقشار آسیب پذیر حمایت می کنند، مکلفند تمامی حمایت ها و کمک های خود را با کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند. به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست های حمایتی، اطلاعات سامانه در اختیار دستگاه های فوق قرار می گیرد."

وی همچنین یادآور شد: در صورتی که هدف ما از اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی باشد، کلمه "ثبت" باید در ابتدای این جزء قرار گیرد و نهادهایی چون کمیته امداد نیز حمایت های خود را با کد ملی مشخص دریافت کنندگان در این سامانه ثبت کند تا شفافیت رقم بخورد.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تایید ابهام مطرح شده از سوی این نماینده گفت: بودجه عمومی حتما باید رصد، ثبت و ساماندهی شود و تردیدی وجود ندارد که تمام بودجه دولت و پرداخت های حمایتی آنها باید ساماندهی و ثبت در سامانه شود.