۰ نفر

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

مردم هم‌اکنون کالاهای اساسی خود را با ارز آزاد خریداری می‌کنند

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 482698
مردم هم‌اکنون کالاهای اساسی خود را با ارز آزاد خریداری می‌کنند

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: ضعف در نگاه و عملکرد و فرافکنی برخی سیاسیون و آدرس غلط نفوذی‌های داخلی منجر به آن شده که راه حل رفع مشکلات را به خارج سوق دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی  نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: حدود 70 درصد مشکلات کشورمان داخلی است و وزن تحریم‌ها و سیاست خارجی ما فقط 30 درصد است.

وی افزود: ما در بحث اقلام کالاهای اساسی کمبودی در کشور نداریم اما دچار سومدیریت در توزیع در درون مرزها و داخل کشورمان هستیم.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقادیر زیادی ارز با قیمت 4200 تومان برای واردات اجناس ارزان‌ قیمت و کالاهای اساسی تخصیص دادیم. این در حالی است که دلار 4200 تومانی که گران‌تر نشده است ولی عملاً روغن، برنج و دیگر اقلام و کالاهای اساسی گران‌تر به دست مردم می رسد که ناشی از مشکلات در توزیع و سوءمدیریت در این بخش است.

ابوترابی گفت: متأسفانه مردم هم‌اکنون کالاهای اساسی خود را با ارز آزاد خریداری می‌کنند ولی دولت و مجلس برای کم شدن بار و فشار بر دوش مردم مقادیر زیادی ارز 4200 تومانی برای این بخش در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان به صراحت گفته‌اند که ما می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم ولی مشکلات ما به مسائل داخلی و چوب لای چرخ گذاشتن دستگاه‌های مختلف بازمی‌گردد که می ‌توانم به استاندارد، محیط زیست، آب، برق، وزارت صمت، وزارت جهاد، مالیات، بیمه و... اشاره کنم.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی سیاسیون به دلیل آنکه در نگاه و عملکردشان ضعف داشته کلید حل مشکلات را در خارج از کشور می‌دانند و برای عدم روشن شدن ضعف‌شان فرافکنی می‌کنند. ضمن اینکه دولت فعلی چون عملکردی برای ارائه به مردم نداشته تلاش می‌کند با استفاده از ابزار سیاست خارجی کارهایی را انجام بدهد که اوج آن در برجام نا‌فرجام بود. این در حالی است که 82 نماینده مجلس دهم چنین پیش‌بینی‌ای را کرده بودند و نامه‌ای را در همین راستا به مسئولان نوشته بودند.

ابوترابی گفت: نگاه مسئولان به دستان دشمنان اشتباه است و به جای آنکه اشتباه خود را در پیگیری سیاست نگاه به خارج را بپذیرند و متوجه عدم دستاوردشان برای مردم باشند باز هم آدرس غلط می‌دهند و تخم‌مرغ‌های‌شان را در سبد مذاکره با غربی‌ها گذاشته‌اند.

وی افزود: دولت فعلی به جای آنکه اشتباهش را در گذاشتن همه تخم‌مرغ‌هایش در سبد برجام بپذیرد و از مردم عذرخواهی کند حرف‌های غیرواقعی زده و با فرافکنی و عوام‌فریبی باز هم فریاد مذاکره با غرب را سر می‌دهد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه بین برخی مسئولین نفوذی‌هایی وجود دارند که آدرس غلط برای رفع مشکلات کشور می‌دهند و سعی می‌کنند اذهان را به خارج از کشور برده و کلید رفع معضلات را در دستان غربی‌ها ببینند.