۰ نفر

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس خبر داد؛

تایید پیشنهاد کمیسیون بودجه برای کالاهای اساسی توسط دیوان محاسبات

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
کد خبر: 482527
تایید پیشنهاد کمیسیون بودجه برای کالاهای اساسی توسط دیوان محاسبات

دیوان محاسبات درآمدهای پیشنهادی کمیسیون برنامه وبودجه برای طرح تامین کالاهای اساسی را تایید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در جمع خبرنگاران گفت: دیوان محاسبات درآمدهای پیشنهادی کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس را برای تامین کالاهای اساسی را کارشناسی، واقعی و قابل تحقق  تشخیص داد و این درآمد ها پیشنهادی  را تایید کرد. طرح تامین کالاهای اساسی که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس طراحی و ارائه شده و به تصویب مجلس رسیده است، برای بررسی به شورای نگهبان، ارسال شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ایراد شورای نگهبان براین طرح، عدم تامین منابع آن بود، که کمیسیون با جلسات متعدد کارشناسی با حضور نماینده شورای نگهبان منابع را به صورت مشخص، تعیین کرد. دیوان محاسبات کشور نیز منابع تعیین شده پیشنهادی را، کارشناسی، واقعی و دست یافتنی تشخیص داد و برآن مهر تایید زده است. براین اساس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، ایرادات شورای نگهبان را بررسی واصلاحات لازم و  مورد نیاز در آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه، " شورای نگهبان با امعان نظر و دقت طرح مورد نظر را بررسی و تایید کند"، گفت: هدف اساسی این طرح  کمک به بهبود معیشت، اقشار مختلف جامعه که تحت فشارهای اقتصادی ومعیشتی است؛ امیدواریم دولت با هماهنگی مجلس و اجرای این طرح بتواند گامهای موثر جهت کاهش بار اقتصادی و فشار معیشتی از دوش اقشار مختلف مردم بردارد.