۰ نفر

قالیباف در نطق پیش از دستور:

زندگی و معیشت مردم را نباید به کاخ سفید گره زد

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۴
کد خبر: 481736
زندگی و معیشت مردم را نباید به کاخ سفید گره زد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند از شکست «ترامپ» خوشحالیم اما نباید زندگی و معیشت مردم را به شکست یا پیروزی کسی در کاخ سفید گره زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، گفت: انتخابات اخیر آمریکا و حوادث قبل و بعد از آن اتفاقی عبرت آموز بود. آمریکایی که سال ها مشکلات ساختاری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را با قدرت رسانه ای اش پنهان کرده بود، این روزها بدون روتوش در مقابل افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته شد.

وی بیان کرد: آمریکای واقعی که در کنار قوت اقتصادی و نظامی خود درگیر شکاف های عمیق اجتماعی و تبعیض های ساختاری است، فاصله بسیار زیادی با آمریکای نمایشی دارد و تصویر واقعی امروز، روند رو به افول آمریکا را در مقابل چشمان مستضعفان جهان به نمایش گذاشت و با شکسته شدن هیمنه ایجاد شده، روند افولش را سرعت بخشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: همان گونه که چند روز پیش، برادر عزیزم سیدحسن نصرالله گفت «ما از شکست قاتل شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خوشحالیم» و همه با چشمان خود دیدند کسی که در این دنیا ندای أناَ رَبُّکُمْ الأعْلی سر دهد، بر اساس سنت الهی در دنیا و آخرت خوار و خفیف می شود.

قالیباف اظهارداشت: ما نظام فاسد حاکم بر آمریکا را مقصر اصلی تصمیمات غلط آنها می دانیم و تنها خون بهای آنها را اخراج سربازان آمریکایی از منطقه می دانیم اما از کوچکی و زبونی صادرکننده فرمان آن جنایت بزرگ هم شادمان می شویم.

وی تأکید کرد: هر چند که از شکست ترامپِ قمارباز خوشحالیم اما عمیقا باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نه می توان و نه باید به پیروزی یا شکست کسی در کاخ سفید گره زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصمیمات ما باید مستقل از رفتن ها و آمدن ها باشد و تصمیمات ما است که پایه های اصلی اقتصاد کشورمان را می سازد و قدرت ما را مشخص می کند و باید باور کنیم کسی که واگن خود را به لکوموتیو دیگران ببندد، باید منتظر بنشیند تا با آنچه در اختیارش نیست، شادی کند یا عزا بگیرد.

قالیباف اظهار داشت: تصمیمات ما در حوزه مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی، نظام بودجه‌ریزی، اختصاص ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و تولید ملی به پاستور، بهارستان، باب‌همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به آریزونا، جورجیا و میشیگان؛ پس به مردم آدرس غلط ندهید.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ریشه مشکلات کشور، سوء‌مدیریت، دست روی دست گذاشتن، استفاده نکردن از ظرفیت‌های عظیم داخلی و ناهماهنگی بین نهادهای سیاستگذار و مجری است و این سوءمدیریت‌ها باعث عدم برقراری ارتباط مناسب تجاری با کشورهای مهم دنیا به ویژه کشورهای همسایه، منطقه و آسیا شده است.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه لغو تحریم‌ها باید یکی از اهداف در سیاست خارجی باشد، تصریح کرد: واقع‌بینی حکم می‌کند که لغو تحریم‌ها بدون فرصت‌سوزی و تولید قدرت، ساده‌اندیشی است و تنها راه برداشته شدن فشار تحریم‌ها از دوش مردم و ناامید کردن دشمن از فشار حداکثری این است که ایران و همه مردم به ویژه طبقه مستضعف را قوی کنیم.

قالیباف افزود: اگر اقتصاد داخلی رونق گیرد، چرخ تولید و اشتغال را به حرکت درآوریم و معیشت و رفاه را برای مردم ایجاد کنیم، قطعاً دشمن از اعمال فشار بیشتر علیه کشورمان ناامید خواهد شد. همچنین در این راه، هر سیگنالی که تصویر ضعف و نیاز به خارج از دشمن را دارد، فرصت‌سوزی است.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی معتقد است که باید با تغییر برآورد آمریکا، فشار تحریمی و اقتصادی بر ایران را برای آنان هزینه‌زا کرد و مشخص است که رئیس‌جمهور جدید آمریکا ادعا می‌کند که سیاست‌ها و روش‌های متفاوتی نسبت به فرد قبلی دارد و همین تمایز، سیاست‌های متفاوتی را در چهار سال پیش‌رو در آن کشور رقم خواهد زد.  

رئیس مجلس گفت: آنچه در عمل تفاوت را مشخص می‌سازد، لفاظی و ادعاهای بیهوده نیست و ما ضمن قائل بودن به این تفاوت، باور داریم که فرد جدید مستقر در کاخ سفید نیز اهداف مشخص و روشن دارد و سیاست‌های او پیش از این اجرایی شده است.