۰ نفر

اصرار دولت بر عدم‌فسخ واگذاری هفت‌تپه

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبر: 480577
اصرار دولت بر عدم‌فسخ واگذاری هفت‌تپه

رییس دیوان محاسبات کشور، گفت: با وجود بررسی های سازمان بازرسی و حکم هیات مستشاری دیوان، دلیل اصرار دولت و وزارت اقتصاد را بر عدم فسخ واگذاری شرکت هفته تپه متوجه نمی‌شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهرداد بذرباش رییس دیوان محاسبات کشور در جلسه معارفه حاکم شرع دیوان محاسبات ضمن گرامیداشت و تسلیت فوت عبداللهی حاکم شرع قبلی، گفت: رحیمی به حکم رییس قوه قضائیه برای این جایگاه در دیوان محاسبات منصوب شده است که از آیت الله رییسی تشکر می کنیم.

وی گفت: رحیمی 27 سال سابقه خدمت در دستگاه قضا را دارد بنابراین به اهمیت ساختار دیوان محاسبات واقف است، خانواده دیوان محاسبات تلاش می کند تا رویه های مالی کشور را اصلاح کند.  

بذرپاش ادامه داد: بسیاری از گرفتاری های امروز کشور به دلیل همین رویه های مالی است و دیوان محاسبات افتخار می کند که با حضور دادستان، هیات مستشاری، مدیران و پرسنل باتجربه که همگی شأن قضاوت دارند، به دنبال اصلاح این رویه ها است.

بنای دیوان محاسبات اصلاح امور و رویه های مالی است، نه تشکیل پرونده

رییس دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: بنای ما در دیوان محاسبات اصلاح امور و رویه های مالی است و نه تشکیل پرونده اما پرونده هایی هم به ضرورت تشکیل می شود که برای تعیین تکلیف به قوه قضائیه ارسال می شود.

وی با بیان اینکه امروز کشور از کم اقدامی و بی اقدامی بیشتر از خطای اقدامی رنج می برد، گفت: ما بررسی تفریغ بودجه سال 98 را از دیروز در دیوان محاسبات آغاز کردیم، در این بررسی ها در زمان قرائت بند، بند گزارش به این نتیجه رسیدیم که برخی از این بندها فاقد عملکرد هستند و یا اینکه هیچ گونه عزمی برای اجرای آن ها وجود نداشته است.

بذرپاش تصریح کرد: امروز ریسک در مدیریت به حداقل رسیده و یکی از دلایل عمده کاستی ها در کشور از همین قسمت ناشی می شود بنابراین در دیوان محاسبات براساس یک توافق مقرر شده، به مدیرانی که می خواهند کار کنند، کمک شود.

رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: ما در هیات های مستشاری دیوان محاسبات از مدیران باتجربه هم استفاده کرده ایم تا اعضا تنها با نگاه قضایی و مالی به مسائل ننگرند بلکه نگاه اجرایی هم داشته باشند.

وی با اشاره به رسیدگی برخی پرونده های مهم در دیوان محاسبات، اظهار کرد: بحث واگذاری شرکت های دولتی به صورت جدی در دیوان محاسبات مورد رسیدگی قرار گرفته که پرونده هفت تپه از مهم ترین آن ها است و نمی دانم دلیل اصرار دولت به ویژه وزارت اقتصاد بر عدم فسخ این واگذاری چیست؟ سازمان بازرسی بررسی کرده و هیات مستشاری دیوان حکم داده است اما نمی دانم چرا اجرا نمی شود.

بذرپاش افزود: بنای دیوان محاسبات کمک به دولت است، دولت اکنون در شرایط سخت کشور در وسط میدان قرار گرفته و ما باید به آن ها کمک کنیم اما اینگونه مسائل مانند فسخ واگذاری شرکت هفت تپه بسیار متقن و دقیق است که ما دلیل اصرار برخی را بر عدم این فسخ متوجه نمی شویم.

رییس دیوان محاسبات کشور ضمن تاکید بر اهمیت حاکم شرع در دیوان محاسبات، گفت: امیدواریم یک کار خوبی را در کنار خانواده دیوان محاسبات برای کشور انجام دهیم و در گام دوم انقلاب بتوانیم گامی در عملیاتی کردن خواسته های مقام معظم رهبری در کشور برداریم.