۰ نفر

طرح دائمی شدن اصلاح ساختار بودجه یکشنبه به صحن مجلس می‌رود

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 480511
طرح دائمی شدن اصلاح ساختار بودجه یکشنبه به صحن مجلس می‌رود

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس از طرح دائمی شدن اصلاح ساختار بودجه و بررسی آن در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس خبر د اد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن زنگنه ، با اشاره به یکی از بندهای اصلاح ساختار بودجه که مربوط به ایجاد زیرساخت مورد نیاز افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها پالایشگاه‌های داخلی است، اظهارداشت: رهبر انقلاب بارها به عنوان یک آرزوی قلبی از دولت‌ها خواستند که در چاه‌های نفت بسته شود؛ منظور جلوگیری از خام‌فروشی است که بتوان آن را در داخل کشور تبدیل به فرآورده کرد تا ارزش افزوده بالاتری داشته باشد.  تجربه چند سال اخیر نشان داده که صادرات فرآورده‌های نفتی راحت‌تر از صادرات نفت خام است و تحریم‌ آن کار آسانی نیست.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت:‌ دولت را ملزم کردیم لایحه بودجه را به گونه‌ای به مجلس ارائه دهد که کاملاً شفاف و مشخص باشد و اقدام عملی در جهت افزایش پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها انجام دهد که به صورت تدریجی صادرات نفت خام قطع شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: متاسفانه در چند سال‌ اخیر ظرفیت پالایشگاه ها توسعه نیافته است. هر چند در حوزه حفر چاه‌های جدید و تولید پیشرفت داشتیم اما در حوزه تبدیل نفت خام به فرآورده‌های نفتی پیشرفت قابل قبول نبوده است.

وی با اعلام این خبر که طرح دائمی شدن برخی از احکام اصلاح ساختار بودجه سنواتی یکشنبه آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد، بیان داشت: ۱۲ بند احکام اصلاح ساختار بودجه نیز سازمان برنامه و بودجه ارسال شده که بخشی از این طرح است. البته در سال‌های آینده نیز این طرح تکمیل می‌شود تا بتوان اصلاح ساختار واقعی مد نظر رهبری و نخبگان اتفاق می افتد.

زنگنه ادامه داد: تمامی بندهای این اصلاح ساختار مورد توافق و تفاهم دولت بوده و فرآیند اصلاح از ابتدا با حضور مستمر نمایندگان دولت در کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس بود و نظر مثبت آنها بر روی بندهای آن وجود دارد.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تاکید کرد:‌ از همین رو رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ۱۲ حکم اصلاح ساختار را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد که دست آنها برای اعمال آن در لایحه بودجه سال آینده باز باشد.