۰ نفر

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح کرد؛

افزایش فشار بر مردم با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 472518
افزایش فشار بر مردم با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹به ۱۰درصد تاثیر زیادی بر زندگی مردم کم برخوردار می‌گذارد. هر گونه افزایش در این پایه مالیاتی فشار بر مردم و تولیدکنندگان را بیشتر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده در قالب طرح احکام کلی قانون بودجه سال 1400 گفت: به اعتقاد بنده هر­گونه افزایش در این پایه­ مالیاتی فشار بر مردم را بیشتر می­کند به همین جهت مخالف این موضوع هستم. افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد تاثیر زیادی بر زندگی مردم کم برخوردار می‌گذارد.

این نماینده مجلس درباره راهکارهای جایگزین برای افزایش درآمد مالیاتی اظهار داشت: به جای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده باید از میزان فرارهای مالیاتی بکاهیم. درحال حاضر هستند کسانی که مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند، باید از آن‌ها مالیات گرفته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده فرار مالیاتی واحدهای تولیدی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی که به صورت شفاف مالیات پرداخت می‌کنند را به سمت عدم پرداخت مالیات راهنمایی می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: مجلس باید به دنبال افزایش چتر مالیاتی باشد و از کسانی که مالیات پرداخت نمی‌کنند و یا دارای معافیت های مالیاتی هستند، مالیات بگیرند.