۰ نفر

یک عضو کمیسیون اقتصادی:

مجلس آماده همکاری با دولت برای حل مشکلات اقتصادی است

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۲:۱۱
کد خبر: 453871
مجلس آماده همکاری با دولت برای حل مشکلات اقتصادی است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انسجام و هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی آماده هر نوع همکاری با دولت در این زمینه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شهباز حسن‌پوریان اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی کار ریل‌گذاری را در زمینه‌های مختلف برعهده دارد و نحوه حرکت و سرعت آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه است.

وی ادامه داد: آنچه پیش از این برای تامین مایحتاج مردم پیش‌بینی شده بود این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در دسترس قرار گیرد در عین حال براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر کالایی که خریداری می‌شود از مبدا تا زمانی که دست مصرف کننده می‌رسد باید در سامانه‌ای رصد شود. این‌که برخی کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومان خریداری شده و بعضا با ارز گران‌تر به دست مصرف ‌کننده رسیده مشکلی است که دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگوی آن باشند و دولت هم باید برخورد جدی با متخلفان داشته باشد.

حسن‌پور با تاکید بر این‌که «این سامانه باید هرچه سریع‌تر و به صورت شفاف در دسترس مردم قرار گیرد» اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی هم باید به صورت مستمر بر این وضعیت نظارت کنند و این سامانه را مورد رصد قرار دهند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «در طول هفته‌های گذشته شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت برخی کالاها بودیم»، یادآور شد: امیدواریم با درایت ویژه دولت این افزایش ناگهانی قیمت‌ها و وضع بازار کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی کالاهای اساسی نیاز به واردات فوری دارد و چنانچه دولت مشکل قانونی در این زمینه دارد می‌تواند لایحه فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، مجلس هم نهایت همراهی و تعامل را با دولت خواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر ضرورت انسجام و هماهنگی بیشتر بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی گفت: مجلس شورای اسلامی آماده هر نوع همکاری و تعامل با دولت در این زمینه است.