۰ نفر

طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، در مجلس اعلام وصول می‌شود

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۸
کد خبر: 445884
طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، در مجلس اعلام وصول می‌شود

طراح طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان گفت: این طرح فردا در مجلس اعلام وصول می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس اظهار داشت: با توجه به روشن نبودن فعالیت‌های مجاز و غیر مجاز برای نمایندگان، این موضوع منشا فساد و یا بی اعتمادی مردم به نمایندگان مجلس شده است، این طرح می‌تواند بسیاری از این ابهامات را برطرف کند.

وی درباره جزییات طرح مذکور عنوان کرد: بر اساس این طرح نوع و مبلغ هدیه غیر متعارف در ابتدای هرسال توسط هیات مشخص می‌شود. 

طراح طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح،‌ اشتغال به کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول دوران نمایندگی در مشاغلی همچون مدیر عاملی و عضویت در هیئت مدیره شرکت‌ها، بانکها، نهادها و موسسات دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی ممنوع خواهد بود هنچنین اشتغال در مسئولیت های اداری دستگاههای دولتی، عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی، اشتغال به وکالت، کارشناسی رسمی دادگستری و مهندسی نظارت بر ساخت و ساز، اشتغال به تدریس بیشتر از چهار واحد در هفته در مقاطع مختلف دانشگاهی و یا آموزش و پرورش نیز ممنوع می‌‌شود.

قادری ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این طرح، اشتغال در هیات مدیره ها، هیت امناء و شوراهایی که در راستای کار نمایندگی است و مشخصا با تصویب مجلس انجام میشود، همانند عضویت در هیات امنای صندوق توسعه ملی، شورای پول و اعتبار، شورای توسعه و برنامه ریزی استان و... بلامانع است.