۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی؛

در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵
کد خبر: 438711
در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده خرم آباد مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در این مورد قانون داریم، قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید دولت باید ظرف سه سال حقوق بازنشستگان را همسان سازی کند، ما باید نظارت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: آیا شک دارید که بازنشستگان همان گردانندگان دیروزی کشور هستند؟ آیا شک دارید که بازنشستگان همان کسانی هستند که ما در شعارهایمان آنان را مایه عزت و افتخار می‌دانیم؟ آیا شک دارید که امروز صدای شکستن استخوان آنها در لای چرخ‌های آدمخوار تورم لجام گسیخته گوش فلک را کر کرده است؟

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با استناد به ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه گفت: این ماده دولت را مکلف کرده که حقوق بازنشستگان و شاغلین را متناسب سازی کند. پس چرا اجازه نمی‌دهید طرح سه فوریتی یا دو فوریتی متناسب با همسان سازی که به امضای ۱۲۰ نماینده رسیده است مطرح شود؟

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش اظهار کرد: لطفا این طرح را به بهانه اصل ۷۵ قانون اساسی کنار نگذارید.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم. همین قانون برنامه ششم توسعه می‌گوید که حقوق بازنشستگان ظرف سه سال باید همسان شود. پس قانون وجود دارد دولت باید اجرا کند و ما نمایندگان نیز باید نظارت کنیم. شما می‌خواهید سه سال را به دو سال تبدیل کنید. این موضوع بار مالی داشته و قابل طرح نیست.