۰ نفر

کاظم نسب الباجی در نطق میان دستور؛

حقابه کشت تابستانه برای کشاورزان خوزستانی تخصیص یابد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
کد خبر: 438395
حقابه کشت تابستانه برای کشاورزان خوزستانی تخصیص یابد

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: از وزرای جهاد کشاورزی و نیرو درخواست می‌کنم که حقآبه کشت تابستانه برای کشاورزان زحمتکش خوزستانی تخصیص دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، جواد کاظم نسب الباجی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و سپاسگزاری از تلاشگران عرصه سلامت، اظهار داشت: سلام بر مردم اهواز که دروازه تشیع بوده و هست و در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کرد و عرض ادب به مردمی که در سیل اخیر با ایجاد سیل بند‌های انسانی از شهرها و روستاهای خود دفاع کردند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ایام پایانی مجلس دهم بر خود واجب می‌دانم از کلیه آحاد مردم شریف خوزستان و حوزه انتخابیه که در طول ۴ سال خدمت صادقانه در کنار اینجانب بودند و در همه امور همراهی کردند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وی افزود: به همه مقدسات قسم می خورم که در طول خدمت از امانتی که به من محول فرمودید، صیانت و به خوبی محافظت کردم و از شعار «کُلنا جواد» شما، شعار «جواد کُل» را ساختم. استحضار داشتید که حضور نماینده فعال شما در حل مشکلات و جوابگویی به خواسته‌ها مشهود بود و در بدترین شرایط همچون ریزگردها خشکسالی‌ها، سیل ویرانگر، تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی موجود در استان و در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، در کنار مردم قدم برداشتم و با لغو کلیه سفرهای خارجی در کنار شما بهترین لحظات زندگی را رقم زدم. به خادمی شما افتخار می کنم و تا لحظه آخر عمر سرباز نظام مقدس و مردم شریف خواهم بود.
 
کاظم نسب الباجی در ادامه تذکرات خود به وزرای دولت را بیان کرد و ادامه داد: از وزرای جهاد کشاورزی و نیرو درخواست می‌کنم که حقابه کشت تابستانه برای کشاورزان زحمتکش خوزستانی تخصیص کرده تا مرهمی بر زخمهای ناشی از سیل‌های اخیر باشد. همچنین از وزیر محترم کشور می‌خواهم که سامانه سجاد را برای ورود کشاورزان متضرر از سیل اخیر، گشایش کند. از وزیر بهداشت و درمان درخواست تسریع در احداث بیمارستان های اهواز، باوی و حمیدیه که مجوز های آنها صادر شده را دارم و نسبت به تغییر وضعیت پرسنل فعال بهداشت و درمان اقدام عاجل صورت دهد.
 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر محترم راه و شهرسازی خواستار تسریع در احداث پل حنابچه شهرستان باوی و پل خزرج شهرستان حمیدیه و حل مشکلات جاده های روستایی از جمله جاده‌های دهستان لامی که اعتبارات آنها مهیا شده را دارم. از وزیر محترم صنعت معدن تجارت درخواست دارم تا مجوز صادر شده شهرکهای صنعتی باوی، حمیدیه و کارون و شهر انحایی را در دستور کار خود قرار دارد.
 
وی افزود: از وزیر علوم می خواهم کرد مجوز ایجاد دانشگاه فنی حرفه ای شهرستان باوی را هر چه سریعتر صادر کند. از وزیر آموزش و پرورش استدعا دارم نسبت به حل مشکلات معلمان حق التدریس، پیش دبستانی و نهضتی، اقدام عاجل مبذول کند. از وزیر ورزش و جوانان درخواست می‌کنم به قول هایی که داده عمل کند و پروژه های نیمه کاره ورزشی در مناطق محروم خصوصاً حوزه انتخابیه که بعضی از آن‌ها چهار سال است متروک مانده اقدام عاجل انجام دهد. آقای وزیر چه حکمتی و عاملی پشت این عدم توجه وجود دارد آیا از مدیرکل سوال کرده‌اید که دستورات صادر شده شما را عمل کرده یا نه؟ آیا فرزندان روستایی حقی در وزارتخانه شما ندارند؟
 
کاظم نسب الباجی اظهار داشت: از مردم خوزستان تشکر می کنم و اگر در دوره یازدهم مجلس فرصت خدمت مهیا نشده، ان‌شاءالله در سنگری دیگر خدمتگزار شما خواهم بود. از هیئت رئیسه محترم مجلس نمایندگان، دولتمردان، وزرا، استاندار و مدیران کل استان و مدیران شهرستانی، فرمانداران و بخشداران، دهیاران، شهردارانط نیروی‌های نظامی و انتظامی، اهالی رسانه و روحانیت عزیز که من را همراهی کردند، ممنون و متشکرم.
 
نماینده مردم اهواز، باوی ، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: از مجمع نمایندگان استان خوزستان در دوره دهم مجلس که همراه با یکدیگر در جهت حل مشکلات استان حرکت کردیم و بهترین دوره مجلس را از خود نشان دادند، سپاسگزارم. از جمعیت محرومین حوزه انتخابیه به دلیل مشکلات مردم کمال تشکر را دارم. برای منتخبین مجلس یازدهم به خصوص منتخبین خوزستانی آرزوی موفقیت دارم امیدوارم هر چه سریع تر ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود.