۰ نفر

رفع خلاءهای قانونیِ اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 437632
رفع خلاءهای قانونیِ اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید

یک نماینده مجلس با اشاره به این که شایسته نیست برخی از افراد نیازمند از دریافت سهام عدالت محروم بمانند، گفت: در صورتی که دولت در این زمینه با خلاء قانونی مواجه است، این آمادگی در مجلس یازدهم وجود دارد که قوانین و مقررات مورد نیاز را به تصویب برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن شجاعی با تاکید بر این که همانگونه که از نام سهام عدالت مشخص است، این سهام باید با توزیع عادلانه همراه باشد، گفت: بر اساس طرح سهام عدالت، بخشی از سهام دولت که متعلق به مردم است، به صورت قسطی به مشمولان فروخته شد و پس از پایان مهلت تسویه این اقساط و نیز چند سال تاخیر در آزادسازی، به تازگی سازوکاری برای آزادسازی این سهام در نظر گرفته شده است.

نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس یازدهم با اشاره به این که شایسته نیست برخی از افراد نیازمند از دریافت سهام عدالت محروم بمانند، افزود: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی که بحران کرونا آن را تشدید کرده است، سهام عدالت به نوعی ذخیره استراتژیک برای روز مبادای مردم به شمار می‌آید. بنابراین باید سازوکاری فراهم شود که افراد محروم و کم‌درآمد نیز از مزایای این سهام بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: بر این اساس به تازگی نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور نوشته و در آن تخیصیص سهام عدالت به چند دسته از مشمولان جدید از جمله جاماندگان سهام عدالت که همه مراحل دریافت سهام عدالت را انجام داده و حتی برگه سهام عدالت نیز دریافت کرده‌اند، اما در حال حاضر سهامدار نهایی نیستند، و شمار آنها نیز عدد بالایی است را خواستار شدم.

این نماینده مجلس ادامه داد: فرزندان تازه‌متولد شده مشمولان سهام عدالت و همچنین اقشاری که در زمان دریافت سهام عدالت محروم بوده و از قلم افتاده‌اند و همچنین افرادی که با توجه به شرایط اقتصادی و دیگر مسایل، در حال حاضر عضو کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند نیز از دیگر مشمولانی جدیدی هستند که برای دریافت سهام عدالت در این نامه مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

وی افزود: علاوه بر پیگیری این نامه، با چند تن از نمایندگان مجلس جدید نیز موضوع تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید در حال طرح است که با شروع کار مجلس یازدهم این موضع را پیگیری خواهیم کرد.

شجاعی اذعان داشت: در صورتی که دولت با مشکلی تحت عنوان خلاء قانونی برای تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید مواجه است، این آمادگی در مجلس یازدهم وجود دارد که قوانین و مقررات مورد نیاز را در این رابطه به تصویب برساند.

نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس یازدهم در خصوص اظهارنظر رئیس سازمان خصوصی‌سازی که دولت سهامی برای دادن به مشمولان جدید تحت عنوان سهام عدالت ندارد، تصریح کرد: قطعا دولت شرکت‌های متعددی دارد که اموال و دارایی آنها متعلق به دولت و خود مردم است و از آن محل می‌تواند سهام عدالت را به مشمولان جدید اختصاص دهد.