۰ نفر

تحقیق و تفحص از گمرک روی میز کمیسیون اقتصادی

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸
کد خبر: 435179
تحقیق و تفحص از گمرک روی میز کمیسیون اقتصادی

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از گمرگ کشور در حالی از تحویل گزارش تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی مجلس در سال قبل خبر داده که با عدم پیگیری این گزارش در چند هفته آینده ممکن است ابهامات تحقیق و تفحص مذکور جدی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تحقیق و تفحص از گمرک کشور از مرداد سال 97 در مجلس کلید خورده است و اکنون در سال 99 حدود  21 ماه است که از شروع فرایند رسیدگی به تخلفات احتمالی گمرک می گذرد. هر چند هنوز از جزئیات این گزارش اطلاعی در دست نیست اما  پیگیری ها نشان می دهد بعد از تحویل گزارش به کمیسیون اقتصادی مجلس عملا  این گزارش  به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده نشده است.

نکته جالب توجه اینکه اگر این گزارش در روزهای آینده در صحن مجلس قرائت نشود، با توجه به اتمام دوره مجلس دهم در ششم خرداد امسال و عدم حضور بسیاری از نمایندگان در مجلس بعدی مشخص نیست این گزارش چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از گمرک کشور و اینکه چرا این گزارش در صحن مجلس قرائت نمی شود، گفت: کار هیئت تحقیق و تفحص به اتمام رسید و ما گزارش خود را نهایی و به کمیسیون اقتصادی مجلس تحویل دادیم.

وی طی یک گفتگو تاکید کرد، معطلی این گزارش به کمیسیون اقتصادی مربوط می شود و این کمیسیون باید گزارش را بررسی و تحویل هیئت رئیسه مجلس دهد.

حدود یک سال قبل در 25 خرداد سال 98 اعلام شد،  استماع گزارش عملکرد هیئت تحقیق و تفحص از گمرک در خصوص تخلفات احتمالی مالی اعم از اختلاس، تبانی و قاچاق کالا و عدم رعایت قانون و ضوابط از  برنامه‌های جاری کمیسیون اقتصادی مجلس است. از سوی دیگر  حدود 3.5 سال نیز از  تصویب تحقیق و تفحص از قاچاق کالا می گذرد و تاکنون گزارشی در این خصوص منتشر نشده است.

گفتنی است،‌ عین اله شریف پور، امیر خجسته، محمود بهمنی، علی اسماعیلی، محمد حسن نژاد، عامر کعبی، شهاب نادری، زهرا سعیدی، احمد انارکی محمدی، علی اکبر کریمی، اکبر رنجبرزاده، سید فرید موسوی، محمود شکری، سید تقی کبیری و نادر قاضی پور 15 نماینده عضو این هیئت تحقیق و تفحص هستند.