۰ نفر

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:

استانداردهای سوخت‌گیری در شرایط کرونا بازتعریف شود

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۱۱
کد خبر: 433095
استانداردهای سوخت‌گیری در شرایط کرونا بازتعریف شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید با صدور دستورالعملی نیروی کمکی برای جایگاه داران در نظر گیرد تا افراد زیادی با نازل های سوخت گیری در تماس نباشند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله قره خانی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در پمپ بنزین ها، بیان کرد: بر اساس گزارشات، جایگاه های سوخت یکی از مراکز پرخطر از لحاظ انتقال ویروس کرونا به وسیله تماس افراد متعدد با نازل های سوخت‌گیری، کارت سوخت و پول نقد است و این روزها که تردد خودروهای شخصی نیز در سطح شهر افزایش یافته است کماکان جایگاه ها می توانند مراکز اصلی انتقال این ویروس باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه ما پیش از این هم شاهد بودیم که پروتکل ها به صورت دقیق اجرایی نمی شد و حال آنکه میزان سوخت گیری در جایگاه ها افزایش یافته است، یقینا پروتکل ها به طور صحیح اجرایی نمی شود. بنده خودم چند روز پیش در یک جایگاه بین راهی شاهد بودم که از دستکش استفاده نمی شد و علت را نیز گرانی و کمبود دستکش عنوان کردند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بهترین راهکار این است که استانداردهای سوخت گیری بازتعریف شود و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دستور العملی صادر کرده و نیروی کمکی برای جایگاه های سوخت در نظر گیرد تا افراد مجبور نشوند خودشان سوخت گیری کرده و به نازل ها دست بزنند.

قره‌خانی در پایان گفت: تنها راه در شرایط کنونی افزایش تعداد نیروهای جایگاه هاست. اینگونه، تماس با نازل ها کاهش می یابد و سرعت و میزان سوخت گیری نیز بیشتر می شود که به نفع جایگاه داران نیز هست.