۰ نفر

اولین گام برای «جهش تولید» اصلاح نظام اداری است

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۳۷
کد خبر: 428582
اولین گام برای «جهش تولید» اصلاح نظام اداری است

جهش تولید بدون اصلاح بنیادی ساختارهای اداری امکان پذیر نیست و بروکراسی اداری اجازه جهش در تولید را نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ابوالفضل ابوترابی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در مورد راهکارهای تحقق شعار «جهش تولید» گفت: جهش تولید بدون اصلاح بنیادی ساختارهای اداری امکان پذیر نیست و بروکراسی اداری اجازه جهش در تولید را نمی‌دهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کشورهایی که امروز به توسعه اقتصادی دست یافته‌اند در گام اول نظام اقتصادی خود را اصلاح کردند، اظهار داشت: مالزی ظرف ده سال از کشور جهان سوم به کشور پیشرفته‌ای تبدیل شد و برزیل و آفریقای جنوبی برای جهش در تولید ابتدا نظام اداری خود را اصلاح کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: با نظام اداری موجود در کشور حداکثر سالانه ۱.۵ تا ۲ درصد جهش در تولید را تجربه می‌کنیم. این در حالی است که باید نرخ رشد اقتصادی به ۵ تا ۷.۵ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های داخلی برای جهش در تولید آماده است، گفت: باید اقدامات اساسی برای اصلاح بنیادین در نظام اداری آغاز شود.

ابوترابی با اشاره به تدوین طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در راستای اصلاحات اداری کشور در مجلس دهم گفت: متأسفانه این طرح در مجلس دهم تصویب نشد و امیدواریم در مجلس یازدهم به تصویب برسد.

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: این طرح به دنبال تمرکززدایی است تا به این وسیله استعدادهای محلی شکوفا شود و امور به حاکمیت ملی و محلی تقسیم گردد. در صورت تصویب نهایی این طرح نظام بودجه ریزی کشور، نظام مالیاتی، اداری و بانکی نیز اصلاح خواهد شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: این طرح اصلاح مهندسی اجتماعی مبنی بر شفافیت حداکثری و رفع تعارض منافع را در دستور دارد. اصلاح نظام انتخابات از رئوس مهم این طرح است.