۰ نفر

لاریجانی: ایجاد سپر زیستی ضد کرونا درهر استان ضروری است

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۲۴
کد خبر: 426641
لاریجانی: ایجاد سپر زیستی ضد کرونا درهر استان ضروری است

رییس مجلس شورای اسلامی در تماس با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان آخرین تحولات و اقدامات این استان ها درمقابله با کرونا را مورد بررسی قرار داد و خواستار ایجاد سپر زیستی در این استان ها در برابر شیوع کرونا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» در این گفت وگو، بر تقویت آمادگی های مورد نیاز سه استان خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بر اساس پیگیری های انجام شده و منابع تخصیص یافته  تاکید کرد و گفت: اقدامات کنترلی اغلب استان های کشور در مواجهه با  بیماری کرونا قابل تقدیر است و آمارهای امید بخشی در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری کرونا از آنها دریافت می شود، لذا هریک از استان هایی که میزان درگیری در آنها بالاتر است، باید با  تصمیمات ملی، مدیریت میدانی و همکاری مردم سپر زیستی در برابر  کرونا ایجاد کنند.

وی، کاهش میزان سفرهای نوروزی از 18 میلیون به 3 میلیون سفر را بی سابقه برشمرد و گفت: هر چند بهتر بود این 3 میلیون سفر هم صورت نمی گرفت اما این آمار بیانگر کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی است و نشان می دهد که جاده های مواصلاتی در برخی استان ها به خوبی کنترل شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار آماده سازی طرح جامعی از سوی هر استان  متناسب با پیش بینی شرایط احتمالی و اقتضائات آن استان برای آمادگی مقابله با شرایط و سناریوهای متفاوت و امکانات و اقدامات ضروری و متناسب با هر سناریو شد.

 لاریجانی در این گفت و گوها همچنین بر استفاده از ظرفیت های محلی موجود برای ارائه الگوهای استانی با توجه به ویژگی های اجتماعی و اقتصادی هر استان در جهت رفع مشکل آسیب پذیری  کسب و کارها  از شیوع  کرونا تاکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید به نحوی برنامه ریزی کرد تا ضمن تبادل تجربیات از تدابیر موثر صورت گرفته در سایر مناطق به ویژه در زمینه کاهش سفرها، اجتماعات و ترددهای درون استانی و درون شهری استفاده  و همکاری مشترک بین استانها در این خصوص  پیگیری شود.

لاریجانی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با این استانداران بیان کرد: بسیج کمک های مردمی و استفاده از ظرفیت های سازمانهای مردم نهاد، محور مهم مقابله با کروناست که باید به آن توجه کافی داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان بر ساماندهی روند ضدعفونی فضاهای پر حضور و پرتردد مردم به نحو کارشناسانه و با رعایت استانداردهای فنی و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز هر استان و برنامه زمانبندی و اقدامات مربوط تاکید کرد.