۰ نفر

لایحه بودجه سال ۹۹به دولت ارجاع می‌شود

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۰۲
کد خبر: 419609
لایحه بودجه سال ۹۹به دولت ارجاع می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹از ارجاع لایحه بودجه به دولت خبر داد و گفت: با توجه به روند قانونی بررسی دوباره لایحه بودجه سال ۹۹، این لایحه در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی ادیانی با اشاره به مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در نشست علنی دیروز مجلس گفت:  براساس تبصره ۳ ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی جدید مجلس، لایحه بودجه به دولت ارجاع خواهد شد و دولت دو هفته برای اصلاح این لایحه فرصت دارد و پس از آن مجلس بلافاصله لایحه اصلاح شده را در صحن علنی مطرح و بررسی می‌کند. البته کلیات بودجه بار دیگر رأی‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از آن، لایحه اصلاح شده برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود و اعضای کمیسیون نیز ۱۵ روز برای رسیدگی فرصت خواهند داشت و پس از بررسی دقیق لایحه مذکور، گزارش کمیسیون به صحن علنی ارسال می‌شود.

ادیانی یادآور شد: عدم تصویب کلیات لایحه بودجه سالیانه یکی از نادرترین اتفاقات در مجلس است و نشان می‌دهد که نمایندگان نسبت به لایحه تدوین شده توسط دولت نظر مساعد ندارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ افزود: به نظر می‌رسد که با توجه به روند قانونی بررسی دوباره لایحه بودجه سال ۹۹، این لایحه در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.