۰ نفر

انتقاد لاریجانی از رفتار ضعیف اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸
کد خبر: 414561
انتقاد لاریجانی از رفتار ضعیف اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا

رییس مجلس در دیدار جوسپ بورل، هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عهد شکنی آمریکا و رفتار ضعیف اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا انتقاد و آمادگی ایران را برای کمک به حل مشکلات منطقه ای اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه "جوسپ بورل" هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به حضور پذیرفت.
چگونگی حفظ برجام، مسائل منطقه ای، مبارزه با تروریسم و مبارزه علیه توزیع مواد مخدر، مهمترین محورهای دیدار و گفت و گوی هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رییس مجلس کشورمان بود.
در ابتدای این دیدار، جوسپ بورل، هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، واقعه ترور سردار شهید سپهبد سلیمانی را به رییس مجلس شورای اسلامی تسلیت گفت و آمادگی اتحادیه اروپا را برای همکاری در حل مسائل دوجانبه ای و منطقه ای اعلام کرد.
در این دیدار، لاریجانی از عهد شکنی آمریکا و رفتار ضعیف اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا انتقاد و آمادگی ایران را برای کمک به حل مشکلات منطقه ای اعلام کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار همچنین در باره ضعف اروپا در عمل به تعهداتش نکانی را بیان داشت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان داشت در این مورد به شما حق می دهم که انتقاد داشته باشید.

لاریجانی همچنین طرح موسوم به معامله قرن را یک نمایش افتضاح خواند که جوسپ بورل، هماهنگ کننده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ گفت: این طرح نه یک معامله، بلکه رفتاری یک طرفه است.