۰ نفر

مجلس: تصویب طرح سه‌جانبه‌گرایی در صندوق تأمین اجتماعی

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۳۲
کد خبر: 409101
مجلس: تصویب طرح سه‌جانبه‌گرایی در صندوق تأمین اجتماعی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح سه‌جانبه‌گرایی در صندوق تأمین اجتماعی که به دنبال ایجاد توازن در مسائل به روابط کارگر، کارفرما و دولت در صندوق تأمین اجتماعی است در نشست امروز کمیسیون اجتماعی بررسی و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با حضور نمایندگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری، روستایی و تأمین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان صندوق‌های بازنشستگی نظرات و درخواست‌های خود را مطرح کردند و در نهایت جمع‌بندی بر این شد تا صندوق‌ها پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه کنند تا در جریان بررسی لایحه بودجه سال 99 در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال 99 چهار هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که تلاش کمیسیون اجتماعی بر این است این میزان به دو برابر یعنی 8 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

ساری خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین طرحی تحت عنوان طرح سه‌جانبه‌گرایی در صندوق تأمین اجتماعی با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی و سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی در پایان گفت: این طرح به دنبال یکسان‌سازی روابط کارگر، کارفرما، دولت در مسائل حقوقی مربوط به صندوق تأمین اجتماعی است و طبق این طرح کارگر، کارفرما و دولت در یک سطح قرار دارند.