۰ نفر

مجلس: اقدام حقوقی در پرونده سقوط هواپیما صورت گیرد

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۲۹
کد خبر: 408848
مجلس: اقدام حقوقی در پرونده سقوط هواپیما صورت گیرد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در موضوع هواپیمای اوکراینی به جای پنهان‌کاری، باید اقدامات حقوقی فوری و تغییرات مدیریتی انجام شود، خواستار مجازات عاملان این حادثه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا بادامچی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره «مورد اصابت قرار گرفتن‌ ⁧ هواپیمای اوکراینی⁩ بر اثر بروز خطای انسانی و به‌صورت غیرعمد»، باعث تاسف بسیار است. ساقط کردن هواپیمای مسافربری خطای بزرگی است. از نیروهای زحمتکش مسلح انتظار چنین خطایی نمی‌رود. اما خودداری از اعلام آن بسیار تلخ‌تر است.

وی ادامه داد: باید در همان لحظات اولیه، قبل از آنکه ⁧اعتماد عمومی⁩ خدشه‌دار می‌شد، این خبر به‌صورت صادقانه با مردم شریف ایران در میان گذاشته می‌شد. لازم است سریعا عاملان این اشتباه بزرگ مجازات شوند و به شایسته‌ترین‌ وجه ممکن از خانواده داغدار جان‌باختگان عذرخواهی و دلجویی شود.

لازم است به‌جای پنهان‌کاری، اقدامات حقوقی فوری برای رسیدگی به‌ این پرونده، تغییرات مدیریتی برای ارتقای کارآمدی و ارتقای زیرساخت‌های فنی لازم برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی انجام شود. امید است هیچ زمانی شاهد چنین فاجعه انسانی بزرگی نباشیم.

روزی را برای تشییع جان‌باختگان هواپیما تعیین کنید

همچنین سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین هم در واکنش به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «روزی را برای تشییع کشته‌شدگان هواپیما تعیین کنید؛ تهران را تعطیل و ۱۷۶ تابوت آماده کنید؛ بر هر کدام هشتادمیلیون‌بار بنویسید: نفرین به جنگ⁩، نفرین به جنگ‌افروز.⁩»

عدم صداقت، زمینه سوءاستفاده را فراهم می کند

سیدمحمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، در واکنش به توضیحات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه هواپیمای اوکراین ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، به خانه ملت، گفت: حادثه دلخراشی بود؛ متاسفانه برخی نخبگان علمی که دو نفر از آنها از اهالی خمینی‌شهری بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند. تلخ تر از این حادثه، عدم صداقت در بیان وقایع و گفتار مسئولان است. عدم صداقت موجب می‌شود که منافقین و دشمنان از این فضا سوءاستفاده کنند و کل نظام جمهوری اسلامی ایران را غیرقابل اعتماد اعلام کنند. 

 ابطحی یادآور شد: مسئولان مربوطه با بیان واقعیت باید مانع انتشار شایعات بیشتر می‌شدند. آنها نباید کاری کنند که مردم نسبت به رسانه ملی، دولتمردان و حاکمیت بی‌اعتماد شوند. امیدوارم با تدابیر که رهبری فرمودند مانع بروز حوادث مشابه این حادثه هواپیمای اوکراین شوند.