۰ نفر

سازمان برنامه و بودجه:

پیش‌بینی مصرف بنزین در سال آتی 94میلیون لیتر است

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱:۵۵
کد خبر: 406487
پیش‌بینی مصرف بنزین در سال آتی 94میلیون لیتر است

سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 1399مصرف بنزین سهمیه‌ای 67میلیون لیتر در روز و مصرف بنزین آزاد به 27میلیون در روز برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در پی مصاحبه حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با این خبرگزاری با عنوان «اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه درباره عدم تحقق انتظارات از سهمیه‌بندی بنزین» سازمان برنامه و بودجه کشور جوابیه‌ای صادر کرد. 

متن این جوابیه به شرح ذیل است: 

طی 45 روز از زمان سهمیه‌بندی بنزین تاکنون نماینده دولت بیش از 5 بار در خصوص ارقام صرفه‌جویی شده اعلام نظر کرده و اعلام شده است که در چند روز اول سهمیه‌بندی صرفه‌جویی به میزان 22 میلیون لیتر در روز بوده و طی آذرماه متوسط صرفه‌جویی نسبت به متوسط مصرف 8 ماهه اول سال جاری، به 19 میلیون لیتر در روز رسیده است و همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال 1399 مصرف بنزین سهمیه‌ای 67 میلیون لیتر در روز و مصرف بنزین آزاد به 27 میلیون در روز برسد. لیکن نماینده محترم متاسفانه برداشت ناصحیح داشته و ارقام ذکرشده در خصوص مصرف سال 1399 را مربوط به زمان کنونی تصور و تلقی کرده و متعاقبا نتیجه‌گیری عجولانه و غیرکارشناسی نموده است.

در خصوص سوال ایشان در مورد قیمت بنزین صادراتی به کشورهای همسایه نیز نماینده وزارت نفت پاسخ جامع و کاملی مبنی بر اینکه «در حال حاضر بنزین به کشورهای همجوار در نواحی مرزی به قیمت 10 درصد پایین‌تر از قیمت این فرآورده در داخل کشورهای مذکور فروخته می‌شود» ارائه دادند که این بار نیز متاسفانه ایشان بر اساس ذهنیت قبلی خود متوجه پاسخ مذکور که 2 بار نیز تکرار گردید نشده‌اند.

در خاتمه گفتنی است از رئیس محترم کمیسیون تلفیق بودجه تقاضا می‌شود ترتیبی اتخاذ نمایند تا با تشکیل جلسه دیگری موارد در جهت اطلاع و توجیه نمایندگان محترم، مجددا توسط نمایندگان دولت توضیح داده شود تا شاهد انتشار مطالب خلاف واقع نباشیم.