۰ نفر

تایید صلاحیت کم‌سابقه داوطلبان مجلس

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۳:۰۴
کد خبر: 402718
تایید صلاحیت کم‌سابقه داوطلبان مجلس

استاندار یزد از تایید صلاحیت ۹۸.۲درصدی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان از سوی هیات‌های اجرایی این انتخابات خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه سه شنبه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی با قدردانی از اعضای هیات‌های اجرایی و مراجع چهارگانه پاسخگو به استعلامات این هیات‌ها یادآور شد: بررسی صلاحیت داوطلبان در مهلت قانونی ۱۰ روزه تعیین شده از سوی وزارت کشور توسط این هیات‌ها انجام شده‌است.

در پایان مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای چهار حوزه انتخابیه در استان یزد، تعداد قطعی ثبت نام‌کنندگان ۲۳۹ نفر بود که در روزهای اخیر هشت نفر از آنان انصراف خود را اعلام و هم اکنون آمار قطعی داوطلبان این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان ۲۳۱ نفر است.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد پیشتر اعلام کرده بود از  ۲۳۹ نفر ثبت نام شده قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۲۱۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن هستند.

محمدعلی شاه حسینی افزوده بود: بیشترین تعداد ثبت نامی از لحاظ شغلی با کارمندان دولت با  ۸۵ نفر بوده و بیشترین رده سنی داوطلبان با ۴۷ نفر در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ ساله بوده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفندماه امسال در کشور برگزار می شود و از 10 شهرستان استان یزد چهار نفر در قالب چهار حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند.