۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

همه از شرایط بانک‌ها ناراضی‌اند/ شایعه ربوی بودن نظام بانکی باید حل شود

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 402614
همه از شرایط بانک‌ها ناراضی‌اند/ شایعه ربوی بودن نظام بانکی باید حل شود

الیاس حضرتی گفت: اقتصاد ما خواسته یا ناخواسته بانک‌محور است و چشم دولت به نظام بانکی است تا مثل یک قلک هر زمان که بخواهد به آن دست دراز کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود همه کسانی که با بانک سروکار دارند از شرایط فعلی ناراضی‌اند و حتی در موضوع ربوی بودن برخی علما می‌گویند حقوق بانکی‌ها حرام است! امروز به وضعی رسیدیم که وزارت تعاون اجازه دارد موسسه مالی ایجاد کند و با این کار ۳۴هزارمیلیارد تومان بدون پشتوانه به پایه پولی کشور اضافه کند.

او ادامه داد: در جلساتی که داشتیم از پیشنهادهای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بهره بردیم که البته در برخی موارد با یکدیگر تصادم داشتند که آن‌ها را حل کردیم. نتیجه اقدامات ما در مجلس تهیه یک طرح ۲۱۰ماده‌ای تحت عنوان بانکداری اسلامی بود که امروز تصویب شد.

طرح بانکداری اسلامی شورای پول و اعتبار را منحل می‌کند

حسین زاده بحرینی، رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس طرح بانکداری اسلامی جدید شورای پول و اعتبار منحل می‌شود و جای آن را هیات عالی بانک مرکزی ۹عضوه می‌گیرد که ۶عضو غیراجرایی و ۳عضو اجرایی شامل رییس کل، معاون نظارتی رییس کل و قائم مقام رییس کل دارد.

دوره فعالیت این‌ اعضا ۶سال است و هر دوسال دو نفرشان تغییر می‌کند که منصوب رییس جمهور هستند و رییس جمهوری که فردا انتخاب شود مجبور است با این‌ها کار کند زیرا مهم‌ترین عامل در ثبات اقتصاد یک کشور ثبات در سیاست‌های یک کشور است.