۰ نفر

یک فوریت طرح بومی گزینی در استخدام‌های دولتی تصویب شد

۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 393470
یک فوریت طرح بومی گزینی در استخدام‌های دولتی تصویب شد

نمایندگان با فوریت بررسی طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن دولت ملزم به بومی گزینی در دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون خدمات کشوری در دستور کار قرار گرفت.

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان به عنوان طراح این طرح گفت: سال گذشته دو آگاهی استخدام از سوی دولت برای وزارت بهداشت منتشر شد.

وی با بیان اینکه برخلاف آگهی های قبلی، استخدام بومی ها اولویت نداشت،افزود: با معاون اول رئیس جمهور و انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص صحبت کردم.

نماینده مردم تویسرکان خاطرنشان کرد: آقای انصاری اعلام کرد تصریح قانونی برای اولویت استخدام افراد بومی وجود ندارد، لذا شرط بومی گزینی در این مصوبه ذکر نشده است.

مفتح با بیان اینکه برای حل این مشکل باید مصوبه قانونی داشته باشیم و ماده ۴۴ قانون خدمات کشوری اصلاح شود،تاکید کرد: طرح موجود برای اصلاح ماده ۴۴ قانون اساسی با همکاری رئیس سازمان اداری و استخدامی تدوین شده است.

حسن لطفی رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه خدمات کشوری در مخالفت با دوفوریت این طرح گفت: لایحه مدیریت خدمات کشوری نزدیک به یک سال و نیم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع را نیز مورد اصلاح قرار داده بود اما دولت به راحتی تقاضای استرداد این لایحه را ارائه داد و هیئت رئیسه حتی یک جلسه برای این موضوع نگذاشت.

در پایان نمایندگان با دوفوریت بررسی این طرح مخالفت کردند و یک فوریت بررسی این طرح را به تصویب رساندند.