۰ نفر

حضرتی در تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس:

لایحه مالیات برارزش افزوده هفته آینده به صحن علنی می‌آید

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 392532
لایحه مالیات برارزش افزوده هفته آینده به صحن علنی می‌آید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون در نشست های اخیر خود، مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را مورد بررسی قرار داده و پیش بینی می شود لایحه مذکور هفته آینده در صحن علنی بررسی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز سه شنبه (14 آبان ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی، مواد ارجاعی لایحه مالیات برارزش افزوده از صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از این مواد ارجاعی اصلاح و به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز برخی از مواد ارجاعی لایحه مذکور بررسی نشده و قطعا اعضای کمیسیون هر چه سریع تر آن مواد را مورد بررسی و تصویب قرار خواهند داد.

وی گفت: مواد  9 و 27 لایحه مالیات برارزش افزوده از جمله مواد ارجاعی صحن علنی به کمیسیون اقتصادی مجلس بود که در نشست های متوالی کمیسیون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت، حال امیدواریم که با توجه به تلاش کمیسیون اقتصادی، لایحه مذکور در نشست علنی هفته آینده مجلس بررسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی برخی از کالاها مانند آرد و نان از معافیت کامل مالیاتی برخورد هستند، حال برخی کالاها در گذشته از معافیت مالیاتی برخورد بودند، اما در لایحه مالیات برارزش افزوده، برای این کالاها مالیات ترجیحی حدود 3 درصد در نظر گرفته شده است، البته وضع مالیات جدید برای این کالاها با هدف دریافت مالیات نیست، بلکه بیشتر در راستای شفاف سازی مناسبات مالی انجام می شود.