۰ نفر

مجلس آماده تصویب قوانین در راستای رونق تولید و صادرات است

۹ آبان ۱۳۹۸، ۳:۰۶
کد خبر: 391181
مجلس آماده تصویب قوانین در راستای رونق تولید و صادرات است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر آمادگی مجلس برای تصویب و اصلاح قوانین در راستای رونق تولید و صادرات کالا، گفت: مجلس برای رشد اقتصاد مقاومتی و صادرات شرایط ایجاد تغییرات را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود شکری شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به همسایگی گیلان با کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار کرد: بازار روسیه فرصت مناسبی برای صادرات استان گیلان است که در حال حاضر در اختیار ترکیه قرار دارد.

وی افزود: اگر برای رونق تولید و صادرات کالاها قوانین نیاز به اصلاح دارد مجلس برای رشد اقتصاد مقاومتی و صادرات شرایط ایجاد تغییرات لازم را دارد.

نماینده تالش، ‌ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گیلان با توجه به ظرفیتی که دارد علاوه بر بخش صنعت باید در بخش کشاورزی حرف اول را بزند، افزود: محدودیت‌هایی در زمینه اراضی کشاورزی وجود دارد و در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه بیشتری هستیم. و باید از ظرفیت دریا در اقتصاد بهره‌مند شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لازوم توجه به ظرفیت دریا در راستای توسعه اقتصادی استان گیلان و با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری، تصریح کرد: در بخش گردشگری با اهدافی که در آمایش سرزمین پیش بینی شده فاصله زیادی داریم به همین منظور دو دستگاه محیط زیست و منابع طبیعی باید همکاری بیشتری داشته باشد.

شکری در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی، تاکید کرد: در بخش اشتغال با وجود ظرفیت‌های استان گیلان خود را نباید با استان های چهارمحال و بختیاری و قم مقایسه کنیم.