۰ نفر

انتقاد تاجگردون از قیمت کالای وارداتی با ارز‌4200 تومانی در بازار

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵
کد خبر: 390313
انتقاد تاجگردون از قیمت کالای وارداتی با ارز‌4200 تومانی در بازار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پارلمان برای واردات کالای اساسی با ارز 4200 تومانی 14 میلیارد دلار تخصیص داد اما عملا قیمت این کالاها در سفره مردم با ارز نیمایی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به انتقاد افکارعمومی مبنی بر اینکه مجلس درباره تخصیص 14 میلیارد دلار کالاهای اساسی به دولت، چک‌ سفید امضاء داده است، گفت: بحث چک سفید امضاء به هیچ وجه مطرح نیست، چرا که ما 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با نرخ 4 هزار و 200 تومانی را تصویب کردیم،‌ ولی به دولت اعلام کردیم که اگر شرایط لازم فراهم شد، این موضوع را می‌تواند تغییر دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره واردات مربا و ژله را به نام کالاهای اساسی هم با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما چنین اتفاقاتی را در سال 98 شاهد نبودیم و هر آنچه که در این باره اجرا شده مربوط به سال قبل است.

وی گفت: در سال 98  هم کاملاً روشن است که ارز تخصیص یافته برای واردات چه نوع کالاهایی مصرف و وارد شده است.

تاج‌گردون گفت: مجلس معتقد است که حتی اگر بتوانیم مقادیری ارز با ارز نیمایی به بخش تولید داده شود، تأثیرات مثبت‌تری در جامعه و اقتصاد خواهد داشت، که برای مثال می‌توان به روغن و شکر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس درباره واردات کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومانی مصوبه‌ خوبی داشته اما نسبت به وضعیت فعلی قیمت‌های که عملا با ارز نیمایی است انتقاد داریم.

وی اظهار داشت: دولت معتقد است توزیع کالا با ارز نیمایی منجر به تورم خواهد شد و اگر مجلس مسئولیت افزایش تورم را می‌پذیرد، قوه مجریه آماده اجرای این موضوع است.