۰ نفر

تامین مالی پروژه‌های نفتی با ساز و کار بورس

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 389443
تامین مالی پروژه‌های نفتی با ساز و کار بورس

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بورس با سازوکارهای داخلی که دارد می تواند جذب سرمایه کرده و سرمایه های بخش خصوصی را برای ادامه پروژه ها جمع آوری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش بورس در تامین سرمایه فاز11 پارس جنوبی پس از خروج چینی ها از این پروژه گفت: نظام حاکم بین المللی به نحوی نیست که کشورها به دنبال یک رفتار منصفانه باشند و به همین دلیل همیشه دنبال منافع خودشان هستند از طرفی تحریم های یکجانبه آمریکا، فشار بر کشور را تشدید کرده است و این تشدید تحریم ها سبب خروج طرف قراردادهای بین المللی ما از پروژه های مشترک شده است.

وی با تاکید بر توانمندی های داخلی، نقش بورس را در اینگونه موارد مهم ارزیابی کرد و گفت: بورس با سازوکارهای داخلی که دارد می تواند جذب سرمایه کرده و سرمایه های بخش خصوصی را برای ادامه پروژه  هاجمع آوری کند.

بورس می تواند جایگزین شرکت چینی در تامین هزینه پارس جنوبی شود

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بورس با توجه به اینکه جایگاهی شناخته شده در مباحث اقتصادی بین عموم مردم دارد می تواند با ارتباط گرفتن با سازمان های مربوطه، شرکت پتروشیمی و وزارت نفت بودجه لازم برای تکمیل فاز 11 پارس جنوبی را تامین کند.

طاهرخانی گفت: شرایط تحریم و تشدید فشارها سبب خروج شرکت های خارجی از کشور شده است. پس احتمال اینکه سایر شرکت ها نیز بخواهند پروژه های خود را در ایران ترک کنند وجود دارد ولی با توجه به اینکه ایران کشور قوی اقتصادی است و سایر کشورها نیز از مشارکت با ایران منفعت می کنند، در دراز مدت تهدیدات، زیاده خواهی ها و فشارهای آمریکا بالاخره عقیم خواهند ماند.