۰ نفر

نجات اقتصاد کشور با لایحه تجارت

۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۵
کد خبر: 383754
نجات اقتصاد کشور با لایحه تجارت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس در سال‌های اخیراقدامات بسیاری را برای بررسی دقیق و کارشناسی لایحه تجارت صورت داده و این مسئله موجب شده که مرکز پژوهش‌های مجلس بر آثار مثبت این لایحه صحه گذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، شهاب نادری با اشاره به اهمیت تصویب لایحه تجارت در مجلس، گفت: به نظر من مهمترین مولفه برای تصویب و اجرای این لایحه ، ساماندهی حوزه تجاری و اقتصاد کشور است، زیرا در سال های گذشته، امور تجاری در کشور تغییراتی داشته که لازم بود قوانین مرتبط با آن اصلاح و به روز رسانی شوند.

نماینده مردم اورامانات شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که واضح و مبرهن است، این است که اجرای قانون جدید تجارت صدها مرتبه بهتر از قوانین گذشته خواهد بود، زیرا آن قوانین در راستای شرایط آن زمان اقتصاد کشور تصویب و ارایه شده بود، از این رو خلا های بسیاری داشت که باید رفع می شد.

نادری با اشاره  به موضوعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها در رابطه با روند تصویب لایحه تجارت در مجلس، افزود: قطعاً این موضوع که در رسانه ها مطرح می شود که مجلس بدون بررسی دقیق و چکش کاری لازم، لایحه را به تصویب رسانده، درست نیست زیرا مجلس در سه دوره اخیر خود به صورت ویژه این لایحه را مورد بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: مجلس در ۱۵ سال اخیر به صورت کارشناسی و علمی لایحه تجارت را مورد رسیدگی قرار داد و این لایحه مورد تایید بخش های کارشناسی از جمله مرکز پژوهش های مجلس است.

نادری تصریح کرد: اجرای قانون جدید تجارت، اقتصاد کشور را سامان بخشیده و قطعاً این قانون مانعی برای برداشت ها و تصمیمات سلیقه‌ای در حوزه تجارت خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی تصویب قانون جدید تجارت، قانونمند کردن حوزه کسب و کارهای اینترنتی و الکترونیکی بود، از این رو تا پیش از تصویب این لایحه، ما قانون جامعی برای مدیریت تجارت الکترونیکی و اینترنتی نداشتیم که خوشبختانه با اقدام مجلس این حوزه دارای چارچوب خواهد شد.