۰ نفر

اختصاص ۴.۵درصد از سهم شرکت ملی نفت برای نوسازی مدارس

۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبر: 371653
اختصاص ۴.۵درصد از سهم شرکت ملی نفت برای نوسازی مدارس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین پیشنهادی برای افزایش بودجه حوزه نوسازی مدارس در فصل بودجه خبر داد و گفت: بر اساس این پیشنهاد سهم شرکت ملی نفت از ۱۴.۵ به ۱۰ درصد تقلیل و این اعتبارات صرف نوسازی و تجهیز مدارس کشور می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به کمبود اعتبارات برای تجهیز، بازسازی و نوسازی مدارس با توجه به حجم بالای عقب ماندگی‌ها در این حوزه، عنوان کرد: یکی از پیشنهاداتی که در این راستا برای افزایش اعتبارات حوزه نوسازی مدارس فرسوده وجود دارد این است که از سهم 14.5 درصد درآمدهای نفتی مربوط به شرکت ملی نفت حدود 4.5 درصد به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.

سهم شرکت ملی نفت از درآمدهای نفتی را از  14.5 به 10 درصد تقلیل می‌دهیم و این سهم 4.5 درصدی به آموزش و پرورش می‌شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به افزایش جهانی قیمت نفت، سهم شرکت ملی نفت از این حوزه طی سال‌های گذشته افزایش داشته است لذا می‌توان سهم وزارت نفت از این حوزه را از 14.5 به 10 درصد تقلیل داد و این سهم 4.5 درصدی به آموزش و پرورش اضافه کرد.

وی یادآور شد: این موضوع در صورتی که در زمان تصویب بودجه سال 99 ارائه شود، با توجه به مغایرت با قانون برنامه نیاز به دو سوم آرای نمایندگان دارد که با توجه به حمایت نمایندگان از آموزش و پرورش احتمال تصویب این پیشنهاد وجود دارد.

ابطحی اضافه کرد: این اقدام منجر به تحول بزرگی در آموزش و پرورش می‌شود و می‌توان با این رقم نسبت به بازسازی و تجهیز مدارس اقدامات مؤثری انجام داد.

بودجه فعلی کفاف نوسازی مدارس را نمی‌دهد

ابطحی یادآور شد: تعداد مدارس فرسوده در کشور به قدری است که با بودجه‌های فعلی نمی‌توان تحولی بزرگ در این راستا ایجاد کرد، هرچند که فعالیت‌ها در این مدت در حوزه نوسازی جای تقدیر دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فقط در تهران که پایتخت بوده و از شهرهای برخورد کشور محسبوب می‌شود بالغ بر یک هزار مدرسه فرسوده وجود دارد.