۰ نفر

توجه به رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۳۳
کد خبر: 365781
توجه به رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده یکی از نکاتی که به آن توجه شده رتبه‌بندی فعالان اقتصادی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی امشب در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: عدم ایجاد پنجره واحد اقتصادی به عدم همکاری دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات و همکاری با پنجره واحد ‌بر می‌گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: یک اتفاق خوب در وزارت کشور اتفاق افتاده این است که این وزارتخانه از رویکرد سنتی خود که ماموریت‌‌ها در حوزه امنیتی و حاکمیتی بود در چند سال اخیر بر اساس شرایط کشور و  رویکرد شخص وزیر کشور به بحث‌های اقتصادی ورود پیدا کرده‌اند .

وی با بیان اینکه اکنون در وزارت کشور موضوع رونق اقتصادی استان‌ها مبنای کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال اصلاح قانون جدید ارزش‌افزوده در مجلس هستیم، در قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نقص در محتوا و اجرای ناصحیح دچار مشکل شده و به جای اینکه به مصرف اصابت کند به تولید اصابت کرده و در قانون جدید که در حال بررسی است این مشکل اصلاح شده است.

پورابراهیمی گفت: در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده یکی از نکاتی که به آن توجه شده رتبه‌بندی فعالان اقتصادی است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در قانون جدید در حال بررسی از نظر ما هیچ‌کس مشکل مالیاتی ندارد مگر احراز شود و هر کس در زمینه مالیات اظهار کرد، اظهاراتش قبول است .

وی ابراز داشت: 10 هزار نفر در صنعت زغال استان کرمان فعال هستند و شرکت زغال‌سنگ کرمان از شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیش از 50 میلیارد تومان طلب دارد و طی دو هفته پیگیری ما ذوب آهن تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده است.

پور ابراهیمی تاکید کرد: تنها صنعتی که در اقتصاد ایران متوالی ندارد صنعت زغال است.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد: سه‌شنبه هر هفته پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان برگزار می‌شود و در این پنجره واحد، سازمان‌های متولی کار حضور دارند.

وی تصریح کرد: بنا داریم صدور مجوزها به صورت الکترونیکی باشد و متقاضی قرار نباشد برای گرفتن مجوز به سازمان‌های متفاوت مراجعه کند.

وی تصریح کرد: هنوز بستر سامانه الکترونیکی مجوزها در استان کرمان ایجاد نشده و اجماعی درباره پلت‌فرم استقرار پنجره واحد الکترونیکی در کشور وجود ندارد که درخواست داریم این مشکل حل شود.