۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس؛

ایران به چیزی کمتر از اجرای کامل برجام راضی نمی‌شود

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۱
کد خبر: 363465
ایران به چیزی کمتر از اجرای کامل برجام راضی نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینستکس انتظارات ایران از طرف‌های اروپایی را بر آورده نمی‌کند و حتی اگر به طورکامل اجرایی شود برای ما راضی کننده نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، «علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه افزود: جمهوری اسلامی به چیزی کمتر از اجرای کامل برجام راضی نمی‌شود و اگر قرار باشد برجام بماند باید همه بندهای آن تمام و کمال اجرایی شود، به گواه گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران به تعهداتش پایبند بوده است پس این طرف‌های دیگربرجام هستند که باید اثبات کنند به آن پایبندند.

وی تصریح: اگر اروپایی‌ها به دلیل ترس از آمریکا و یا ناتوانی در عمل به قانون بین المللی به تعهدات خود عمل نکنند باید منتظر اقدامات ایران در کاهش تعهدات باشند و اگر انتظاری غیر از این دارند باید عمل را جایگزین حرف کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برجام دریک مسیر دوطرفه قابل ادامه است و نمی‌توانیم نظاره گر این باشیم که منافع ملی ما در جاده‌ای یکطرفه از بین برود و ما بمانیم و تعداد زیادی تعهد و محدودیت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اروپا باید در رفتار مستقل عمل کند و مجبور نیست که تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران را اجرا کند، چرا که این تحریم‌ها هیچ‌کدام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نرسیده است و ما انتظار داریم همه تحریم‌هایی که در برجام قرار است برداشته شود، توسط اروپایی‌ها برداشته شود و مسیر برای فروش نفت و مبادلات مالی هموار گردد.