۰ نفر

مجلس در مقابل فشارها به وزارت صمت برای واردات واگن می‌ایستد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۹
کد خبر: 360837
مجلس در مقابل فشارها به وزارت صمت برای واردات واگن می‌ایستد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قوه مقننه در مقابل فشارها به وزارت صمت برای واردات واگن می‌ایستد همچنین گفت که با وجود توانمندی شرکت‌های داخلی در تولید واگن، هرگونه واردات به نابودی شرکت‌های تولید کننده داخلی این محصول منجر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سید مهدی مقدسی گفت: مجلس از ابزارهای قانونی برای مقابله با دلالان و واردکنندگان گسترده واگن استفاده خواهد کرد و به طور حتم هر وزیری که به دنبال واردات واگن به داخل کشور باشد، استیضاح خواهد شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تاکید مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از صنایع داخلی و با وجود ابلاغ اصلاحیه قانون استفاده حداکثری از توان داخل، متأسفانه طبق اطلاعات واصله، برخی از افراد با نفوذ با حمایت برخی از وزارتخانه‌ها، به دنبال واردات ۴ هزار دستگاه واگن به داخل کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی شرکت‌های داخلی توان بالایی در تولید واگن برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی دارند، اما برخی از وزارتخانه‌ها به دنبال تشدید فشار به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت سفارش واردات واگن هستند.

** هیچ فرد یا گروهی حق واردات واگن را ندارد

مقدسی افزود: قطعاً در شرایط کنونی هیچ فرد یا گروهی حق واردات واگن را ندارد، حال اگر کسانی به دنبال استفاده از فاینانس دیگر کشورها هستند، می‌توانند نسبت به واردات اقلامی که در داخل کشور تولید نمی‌شود، اقدام کنند.