۰ نفر

بررسی اولویت‌دار بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 358959
بررسی اولویت‌دار بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح رسیدگی به بودجه شرکت های دولتی در مجلس موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی بعدازظهر امروز-دوشنبه- مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس با ۱۳۴ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

«محسن کوهکن ریزی» مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بررسی اولویت دار طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس را پیشنهاد داد و گفت: این طرح یک سال و نیم پیش توسط تعدادی از نمایندگان طراحی و تدوین شد، حال اگر در نشست امروز این درخواست مورد بررسی و تصویب قرار نگیرد، این طرح عملاً اهمیت و تأثیرگذاری خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: براساس طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی، دولت مکلف است بودجه شرکت‌های دولتی و نهادهایی را که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، به صورت جداگانه تا پایان مهرماه هر سال به انضمام گزارش وضعیت مالی آنها را به مجلس ارسال کند. کمیسیون برنامه گزارش را به دیوان محاسبات ارجاع می‌دهد تا آن دیوان بعد از اعلام نظر، گزارش خود را طی مدت یک ماه برای رسیدگی به کمیسیون برنامه ارسال کند.

«غلامرضا کاتب» نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با این پیشنهاد گفت: در قانون محاسبات عمومی کشور بودجه ۱۷ شرکت دولتی اصلاً درج نشده، حتی عددی از رقم بودجه نیامده است، به طور مثال بودجه شرکت ملی نفت حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان از سرجمع بودجه کشور است

«محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در جایگاه مخالف، نفس این طرح را خوب دانست و گفت: در شرایط کنونی نوبت بررسی طرح‌های فوریت دار رعایت نمی‌شود.