۰ نفر

ورود فاضلاب به آب‌های زیرزمینی تهدید جدی برای سلامت مردم

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبر: 352763
ورود فاضلاب به آب‌های زیرزمینی تهدید جدی برای سلامت مردم

نماینده مردم دزفول در مجلس، با اشاره به ضرورت ساماندهی فاضلاب استان خوزستان،گفت: بالابودن آب سفره‌های زیرزمینی باعث می‌شود، فاضلاب شهری و شیرابه پسماند‌ها با آب‌های زیرزمینی مخلوط شده و آب شرب منطقه را تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عباس پاپی زاده با اشاره به مشکلات آب شرب و شبکه فاضلاب استان خوزستان گفت: سرازیر شدن فاضلاب در کوچه و خیابان‌ها تبدیل به یک معضل جدی برای شهروندان خوزستانی شده است. بسیاری از بیماری‌ها به دلیل آب گرفتگی و مخلوط شدن فاضلاب با سیل و غوطه وری مردم و خانه‌ها در آن، در حال افزایش است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، افزود: خوزستان منطقه‌ای جلگه‌ای و کم شیب است به همین دلیل آب ناشی از سیل که با فاضلاب، زباله و لاشه حیوانات مخلوط شده بود، بیش از یک ماه زیر پای مردم باقی ماند.

پاپی‌زاده با بیان اینکه بارها از دولت درخواست کردیم برای حل معضلات فاضلاب استان خوزستان تدابیری بی‌اندیشد، اظهار کرد: سطح آب سفره‌های زیرزمینی خوزستان بسیار بالا بوده و آب در عمق چند متری در دسترس است، این موضوع باعث می‌شود شیرابه پسماندها و فاضلاب شهری به راحتی با آب‌های زیرزمینی مخلوط شده و آب شرب مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

دولت هر چه سریع‌تر مشکلات فاضلاب استان خوزستان را رفع نماید

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آلودگی آب سفره‌های زیرزمینی بسیار نگران کننده و به مرز هشدار رسیده است.اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر مشکلات و معضلات فاضلاب استان خوزستان را رفع نماید. آبگرفتگی مناطق سیل زده باعث انتشار بوی تعفن و  تجمع حیوانات موزی و حشرات در منطقه شده است.

افزایش مشکلات بهداشتی تهدیدی جدی پس از فروکش آب در مناطق سیل زده

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت ساماندهی فاضلاب استان خوزستان، تصریح کرد: یکی از خطرات و تهدیدهای جدی سیل به خصوص بعد از فروکش، بروز مشکلات بهداشتی است،  یکی از مشکلات بهداشتی در مناطق سیل زده کشور، وجود آب‌های روان آلوده و مخلوط شده با فاضلاب است، روزهایی که می‌تواند در سایه مشکلات بهداشتی، از جمله کمبود آب شرب سالم و عدم مدیریت آب‌های روان، به مراتب سخت‌تر از روزهای وقوع سیل باشد. بنابر این لازم است دولت هر چه سریع‌تر برای ساماندهی و بازسازی این مناطق اقدام کند.