۰ نفر

علی مطهری: همه مشکلات کشور به سوء مدیریت مربوط نیست

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸
کد خبر: 350768
علی مطهری: همه مشکلات کشور به سوء مدیریت مربوط نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط حاکم بر معادلات سیاسی جهان و فشار اقتصادی فراروی ایران، عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی است و تنها راه برون‌رفت از مشکلات، وحدت اسلامی، همدلی و همکاری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی مطهری شامگاه پنج شنبه در مراسم هجدهمین سالگرد رحلت شهادت گونه نمایندگان فقید مردم گلستان و سالروز شهادت استاد مطهری، در مصلای گرگان با بیان اینکه شهادت در مکتب انبیاء حرکت در مسیر اهداف الهی و اسلامی است، اظهارداشت: با هر شهادتی که اتفاق می‌افتد در اجتماع یک روشنی و نورانیتی از جنس پیروزی، ایثار و مبارزه با هوای نفس ایجاد می‌شود.

وی افزود: شرایط امروز و فشارها و تحریم های وارده به کشور در 40 سال گذشته بی‌سابقه بود و سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌های مالی بیشتر و شدیدتر شد و همه کاستی‌ها و مشکلات مالی و معیشتی به علت تصمیم غلط مدیران نیست و با وضعیت فعلی هر دولت دیگری نیز بر مسند کار بود شرایط همین‌گونه رقم می‌خورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ممکن است با برخی تصمیمات، میزان تاثیرپذیری از تحریم‌ها اندکی کاهش یا افزایش می‌یافت اما بر روند و جو کلی حاکم بر بازار مالی تغییر چندانی نداشت.

وی ادامه داد: جو حاکم بر تبادلات مالی جهان به نحوی است که امکان جابه‌جایی پول را برای ایران بسیار سخت کرده و برای پرداخت بهای برخی از اقلام ضروری و مایحتاج مردم باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه متوسل شویم تا بتوانیم برخی از تبادلات را انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درباره مشکلات پیش آمده یک موضوع دیگر نیز حائز اهمیت است و آن رویکرد و رفتار ایران در 8 سال گذشته با کشورهایی مانند عربستان و امارات است.

مطهری گفت: برخی معتقدند در این مدت امکان انتخاب رویکرد متعادل‌تر در خصوص رفتار با عربستان و امارات وجود داشت تا نگذاریم آنها از ترس قدرت ایران به متحد امریکا و اسرائیل تبدیل شوند.

نایب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر هدف نهایی 4 کشور (آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات) ضربه زدن به اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران است و در این راه از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در این شرایط وحدت و اتحاد همه آحاد جامعه بسیار با اهمیت‌تر از دوره‌های گذشته است و در این روزهای سخت باید به شدت از تفرقه و نفاق در کشورر پرهیز کنیم.