۰ نفر

ضرورت توجه یکسان به سدسازی و آبخیزداری

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 349083
ضرورت توجه یکسان به سدسازی و آبخیزداری

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: نباید برای کنترل و ذخیره‌سازی آب‌های روان رودخانه‌ها صرفاً از سد استفاده کنیم، بلکه سدسازی و آبخیزداری باید به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،  محمد خدابخشی در خصوص عملکرد سد‌ها در سیلاب های اخیر گفت: هرجایی که  احداث سد‌ ها پشتوانه کارشناسی و علمی داشتند، در همه زمینه‌های  کشاورزی ،  محیط زیست ،  گردشگری  و  کنترل سیلاب‌ها  مفید بوده است. اما مفید بودن برخی از سد‌ها به این معنی نیست که تمام اقدامات دولت‌ها در حوزه سدسازی طی این سال‌ها درست بوده است.

ضرورت توجه یکسان به سدسازی و آبخیزداری 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سد‌هایی که بدون کارشناسی احداث شده، آسیب و خسارت‌های بیشماری به محیط زیست و منابع کشور وارد کرده است ادامه داد: ما نباید برای کنترل و ذخیره‌سازی آب‌های روان رودخانه‌ها صرفاً از سد استفاده کنیم، بلکه سدسازی و آبخیزداری باید به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سد‌سازی و آبخیزداری باید در کنار هم دیده شوند گفت: برای اینکه به شرایط ایده‌آل ذخیره‌سازی و بهره‌برداری از آب‌ها روان و همچنین کنترل سیلاب‌ها برسیم باید منابع مناسبی به هر دو مقوله  اختصاص بدهیم. ما در الگودرز هم به اجرای طرح‌های جدید آبخیزداری و هم سدسازی نیاز داریم. و هیچ یک نباید فدای دیگری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان عملکرد سد‌هایی که با کارشناسی و علم در لرستان و خوزستان احداث شده اند را در سیلاب‌های اخیر قابل قبول دانست و خاطر نشان کرد: هر پروژه‌ای که با توجیه  اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی ساخته شود می‌تواند مفید باشد./