۰ نفر

رئیس مجلس: آقای ترامپ شما دولت دزد هستید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبر: 345698
رئیس مجلس: آقای ترامپ شما دولت دزد هستید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام رژیم آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی نشانگر عمق کینه‌ورزی، سفاهت و جهالت این رژیم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،  علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 20 فروردین 98) ضمن تبریک روز پاسدار به پاسداران کشور، گفت: رفتار ننگین رژیم آمریکا که در این روزها با وقاهت و پر رویی سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرد نشانگر عمق‌کینه‌ورزی، سفاهت و جهالت این رژیم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک در منطقه زده است و کیست که نداند این نیروی زبده و انقلابی از بدو پیروزی انقلاب مستمرا در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت و همان تروریست‌هایی که متکی به حمایت‌های قدرت‌ بزرگ بودن و چه مجاهدت‌هایی در این راه داشت.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس در دفاع از سرزمین، در دفاع از ملت ایران، در دفاع از انقلاب اسلامی رکن اصلی مقاومت بود،‌در جبهه‌ای جانفشانی کرد که همه قدرت‌های بزرگ در کنار صدام قرار گرفته بودند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر که تروریست‌های دست‌ساخته قدرت‌ها منطقه را به آتش کشیده بودند این سپاه بود که در مقابل آنها ایستاد و کمر آ‌نها را شکست. مجاهدت سپاه در مقابل تروریسم چیزی نیست که از چشم ملت‌ها مخفی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای ترامپ شما فراموش کردید که بارها خودتان گفتید اشکال دولت آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است. مگر وزیر خارجه آمریکا اذعان نکرد که ایالات متحده داعش را بوجود آورد یا دچار فراموشی هستید یا بیش از حد بی‌پروایید. مگر سخنان نخست‌وزیر فقید پاکستان (خانم بی‌نظیر بوتو) را به خاطر ندارید که اعلام کرد یک ضلع اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در افغانستان، آمریکا بوده است.

وی افزود: امروز دولت آمریکا باید پاسخگو باشد که موسس و حمایتگر گروه‌های تروریستی بوده است نه سپاه پاسداران. وزیر خارجه نادان آمریکا پاسداران مجاهد را به اخاذی متهم می‌کنند واقعا در تاریخ چنین دولت بی‌شرمی نمونه نداشته است. آقای ترامپ با وقاهت اخاذی از صعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه را نقطه قوت خود می‌داند و اعلام و افتخار می‌کند که برای شرکت در اجلاس ریاض بیش از 100 میلیارد دلار اخاذی کرده است شما یک دولت دزد هستید و این مدال را خود به سینه خود نصب کرده‌اید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اقای ترامپ می‌دانیم چرا به این روز افتاده‌اید چون تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید اما موفق نشدید. تصور می‌کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید اما موفق نشدید. تصور می‌کردید ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید،‌دیدید ملت با شکوه‌تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافتند. تصور می‌کردید می‌توانید با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران آشفتگی امنیتی ایجاد کنید و پول و سلاح به تروریست‌ها دادید، مستقیم یا نیابتی برای شما عمل کردند اما موفق نشدید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همانطور که مسئول خزانه‌داری شما اعلام کرد با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران بوجود آوردید و ملت را به سطوح آورید ملت مقاوم ایران در مقابل شما ایستاد،  این اقدام شما بیش از آ‌نکه قدرت شما را مشخص کند عجز شما را نشانگر است که به سطوح آمده‌اید.

وی ادامه داد: اما بدانید اگر سپاه که در قلب ملت ایران جای دارد و عامل امنیت کشور است را شما متهم می‌‌کنید همه ملت ایران مفتخر است که پشتیبان سپاه است. همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام ننگین سردمداران رژیم آمریکا را محکوم می‌کند و پشتیبان همه پاسداران خواهد بود و از نظر ما دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.