۰ نفر

در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس؛

تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 341152
تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در نشست امروز- دوشنبه- این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سلمان خدادادی در تشریح جزییات دستور کار نشست امروز دوشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و این موضوعی بود که دولت در یک سال گذشته آن را پیگیری می‌کرد.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هدف دولت قبل از تشکیل دولت دوازدهم ایجاد چند وزارتخانه بود که یکی از آنها وزارت تجارت و خدمات بازرگانی بود و این موضوعی بود که در مجلس با چالش مواجه شده بود، کما اینکه دو بار در صحن مطرح شد که یکبار رئیس مجلس در قالب نظر استنتاجی درخواست کرده بود که رای نیاورد و یکبار هم دولت برای آن لایحه فرستاد که باز هم رد شد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون با وجود ضرورت‌هایی که در بازار در حوزه توزیع کالاهایی که مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند همچون گوشت و سایر مایحتاج آنها، وجود دارد، امروز دومین جلسه‌ای بود که این طرح که توسط بیش از پنجاه نفر از نمایندگان امضا شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: در این نشست کلیات این طرح به تصویب رسید و بعد از این نیز با اعمال اصلاحاتی در جزییاتش، آن را به صحن ارائه خواهیم داد.
خدادادی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست انصاری معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و مسئولانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات حضور داشتند.