۰ نفر

با مجوز مجلس صورت می‌گیرد؛

انتشار 45هزار میلیارد ریال اوراق مالی توسط شرکت‌های دولتی

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 336775
انتشار 45هزار میلیارد ریال اوراق مالی توسط شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس به شرکت ‌های دولتی مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 45 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌ محیطی را دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه‌) و در جریان بررسی بخش‌های درآمدی بودجه ۹۸ بندهای «الف»، «ب» و «ج» تبصره ۵ را تصویب کردند.

بر این اساس اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۸ با رعایت قوانین و مقررات:

الف- شرکت‌های دولتی تا سقف چهل و پنج هزار میلیارد (۴۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌محیطی خود که به‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

ب- دولت اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۸ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

سقف مجاز اوراق منتشره تسویه‌نشده از محل این بند تا پایان سال ۱۳۹۸ مبلغ دویست و نود هزار میلیارد (۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

ج- اوراق فروش‌نرفته طرح‌های بندهای (الف) و (ب) این تبصره برای مطالبات معوق در سقف اعتبار همان طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرایی و ذی‌حساب - مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران طرح مذکور (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های طرح‌ها و پروژه‌ها از جمله تملک اراضی و تأدیه بدهی طرح‌های ساماندهی دانشگاه‌ها) است.