۰ نفر

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس عنوان کرد

دولت در مواقع اضطراری باید دخالت حداقلی در بازارها داشته باشد/ کشف قیمت واقعی به جای قیمت‌گذاری دستوری

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸
کد خبر: 335651
دولت در مواقع اضطراری باید دخالت حداقلی در بازارها داشته باشد/ کشف قیمت واقعی به جای قیمت‌گذاری دستوری

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس تاکید کرد: وظیفه اصلی دولت سیاست‌گذاری است، اما در مواقع اضطراری باید دخلت حداقلی در بازارها داشته باشد

اقتصادآنلاین-رامین بیات ؛ حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با اشاره به اینکه هدف از تشکیل بورس کالا ایجاد رقابت پذیری است، افزود: این امر هم در بحث تعیین قیمت‌ها و هم بحث تنظیم  بازار صدق می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: بالاخره شرایط خاصی در کشور حاکم می‌شود و با توجه به نوسانات نرخ ارز مدیران مجبور می‌شوند تصمیماتی اتخاذ کنند که در چنین شرایطی، بورس‌کالا دیگر نمی‌تواند به طور 100 درصد نقش رقابت پذیر کردن خود را ایفا کند.

فولادگر با اشاره به مسائلی که در رابطه با بازار فولاد طی چند وقت اخیر رخ داد، اظهار داشت: به دلیل شرایطی که وجود داشت خیلی طول کشید تا سقف رقابت در بورس کالا را بردارند، اتخاذ این تصمیم باعث ایجاد یک ثباتی شد.

 به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، زمانیکه تصمیم اینچنینی گرفته می‌شود باید آن تصمیم همه جانبه باشد تا همه مسائل را دربرگیرد.

 وی ادامه داد: اصولا باید در بورس‌کالا مکانیزم عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند، اما شما در شرایطی که می‌بینید بازار باید کنترل شود، در این زمان دولت ورود می‌کند، اما ورود دولت باید حداقلی و در موارد ضروری باشد.