۰ نفر

یک وزارتخانه جدید تاسیس می‌شود؟

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 334484
یک وزارتخانه جدید تاسیس می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه بعد از صحبت‌های رئیس جمهور در مجلس، تعدادی از نمایندگان اقدام به جمع آوری امضاء برای تشکیل وزارت بازرگانی کرده‌اند، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی کلید حل مشکلات اقتصادی نیست و با آن مخالف هستم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی گفت: بعد از صحبت‌های رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان اقدام به جمع آوری امضاء برای تشکیل وزارت بازرگانی کرده‌اند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به صلاح کشور نیست، ادامه داد: بنده قبلاً گفته‌ام و درحال حاضر هم می‌گویم که با تشکیل وزارت بازرگانی مخالف هستم.

فرهنگی اضافه کرد: در شرایط فعلی نیازی نیست وزارت بازرگانی تشکیل شود و تشکیل این وزارتخانه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور نیست.

حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس در تاریخ ۱۵ بهمن ماه با اشاره به ارائه لایحه دوفوریتی تفکیک وزارتخانه‌ها در ابتدای دولت دوازدهم گفت: کشور باید وزیر بازرگانی مستقل داشته باشد. امیدوارم مجلس بخش صنعت و معدن را از بازرگانی جدا کند و این اصرار من است. مشکل تنظیم بازار بدون وزارت بازرگانی حل نمی‌شود و من از شما نمایندگان طی لایحه‌ای درخواست کردم بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کنید. اگر می‌خواهید مردم برای خرید اجناس کمتر معطل بشوند؛ من به‌عنوان مسئول دولت می‌گویم این انجام نمی‌شود جز اینکه وزارت بازرگانی مجزا شود.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان و مراکز پژوهشی مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند و نمایندگان مجلس هم از تیرماه امسال تاکنون، سه بار با درخواست دولت درباره تشکیل این وزارتخانه که به اشکال مختلف در صحن علنی قوه مقننه مطرح گردید، مخالفت کرده اند.