۰ نفر

نماینده مجلس:

بودجه98 منطبق با شرایط تحریم است

۵ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 324737
بودجه98 منطبق با شرایط تحریم است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه 98 که روز گذشته /سه شنبه/ توسط رییس جمهوری تقدیم مجلس شد، انقباضی و منطبق با شرایط تحریم ها بسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد کاظمی اظهار داشت: فرای پرداخت های روزمره، در لایحه بودجه 98 به حوزه زیربنایی کشور اعتبارات خوبی اختصاص داده شده است.
وی افزود: در بودجه 98 در حوزه ریل و راه آهن، راه های ارتباطی، نیروگاه ها و موضوع آب تلاش شده اعتبار خوبی اختصاص یابد.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بیان کرد: کلیات لایحه بودجه 98 که دیروز تقدیم مجلس شد، بیشتر حول اولویت های مهمی همچون حقوق و مزایای کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و کالاهای اساسی است.
کاظمی ادامه داد: در شرایطی که به دلیل تحریم ها توان سرمایه گذاری نداریم و سرمایه گذار خارجی نیز با وجود چنین شرایطی حاضر به سرمایه گذاری نیست، در بودجه 98 باید بیشتر روی مسایل اقتصادی توجه شود.
وی با اشاره به اولویت مهم اشتغال در کشور گفت: در پرداخت تسهیلات بویژه وام های اشتغال روستایی به خوبی کار شده و اعتبار خوبی در بودجه 98 در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه واردات مواد اولیه و همچنین طبق گفته رییس جمهوری در مناطق آزاد نیز یکسری امتیازهای ویژه ای را در بودجه 98 در نظر گرفته اند.
کاظمی یادآور شد: همچنین در بودجه 98 تلاش شده بودجه های فرهنگی شفاف سازی شود و اینکه هر نهاد فرهنگی چه میزان اعتبار می گیرد.
وی بیان کرد: هنوز لایحه بودجه 98 توسط نمایندگان بررسی نشده است و در زمان مقرر نمایندگان و کمیسیون های مجلس باید پیشنهادهای خود را در مورد لایحه بودجه آرایه کنند، سپس توسط کمیسیون تلفیق بودجه این لایحه بررسی می شود.
لایحه بودجه 98 سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
لایحه بودجه سال 98 با رقم یکهزار و 703 هزار میلیارد تومان در دستور بررسی مجلس قرار گرفت.