۰ نفر

علی لاریجانی در جمع رانندگان؛

قاچاق زخم مزمن و آب معضل اساسی کشور است/ القاء قفل شدن کارها بر اثر تحریم درست نیست

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶
کد خبر: 322945
قاچاق زخم مزمن و آب معضل اساسی کشور است/ القاء قفل شدن کارها بر اثر تحریم درست نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قاچاق زخم مزمن کشور است، گفت: آب نیز معضل اساسی کشور است و استان‌های مختلف درگیر آن هستند اما ما ساحل‌های بسیار وسیع داریم و می بایست در آینده برای سکنا از ظرفیت مناطق ساحلی بهره ببریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم ویژه هفته حمل و نقل، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما  در جمع رانندگان و فعالان این حوزه حاضر شد و ضمن تبریک روز و هفته حمل و نقل  افزود: مجلس و کمیسیون‌های مختلف پیگیر مسائل و مشکلات رانندگان هستند و با توجه به اینکه مشکلات رانندگان متعدد است ،مجلس به صورت ویژه پیگیر حل مشکلات این قشر زحمت کش است.

قاچاق در هر حوزه‌ای مانند بنزین و گازوئیل خسارت‌های بسیاری به کشور می‌زند

رئیس مجلس شورای اسلامی قاچاق را زخم مزمن کشور دانست و عنوان کرد: قاچاق در هر حوزه‌ای مانند بنزین، گازوئیل و ... خسارت‌های بسیاری به کشور می‌زند. قاچاق نباید وجهه شما را خراب کند، قبول دارم کامیون شما را می‌گیرند، مصادره می‌کنند که به شما ضربه می‌خورد ولی اگر شما یک شرط را رعایت کنید آن را هم درست می‌کنیم. اگر تشکل‌ها فعال شوند و از قاچاق جلوگیری کنند ما جلوی سایر مسائل را می‌گیریم. نگذارید به حیثیت شما لطمه بخورد.

وی ادامه داد:  شفافیت با گسترش استفاده از تکنولوژی ITو خدمات اینترنتی در حوزه فعالیت‌های حمل و نقل افزایش می یابد. البته تردید ندارم قاطبه شما سالم هستید و زندگی سالمی دارید ولی یک عده خلاف می‌کنند که سیستم ناچار است با آنها برخورد کند، شما از ما خواهش‌هایی داشتید که روی چشم گذاشته و پیگیری می‌کنیم، ما هم از شما یک خواهش داریم، ما به تشکل‌های شما اطمینان داریم بنابراین خود نظارت کنید و از قاچاق جلوگیری کنید چرا که این اقدام خدمت بزرگی به کشور است، اگر شما این کار را بکنید هر امکانی بخواهید ما از شما پشتیبانی کرده و تقدیر می‌کنیم.

لاریجانی افزود: این توصیه من به ویژه در این شرایط سخت خیرخواهانه است، شما می‌گویید ما به تشکل‌های شما اعتماد کنیم تا نظرات خود را مشوقانه بازگو کنید، من به آقای وزیر گفتم این کارها را دنبال کند قول می‌دهم اگر شما این کار را شروع کنید اشکالاتی که وجود دارد مانند مصادره درست می‌شود، ما نمی‌گذاریم برای شما مشکلی ایجاد شود. برای ما هم سخت است چرا که زمانی اتومبیلی گرفته می‌شود خانواده‌ای که از این طریق نان خود را به دست می‌آورده به سختی می‌افتد اما زمانی که نیروی انتظامی میگوید محموله قاچاقی از این خودرو پیدا شده نمی‌توان از نظر قضایی برخورد نکرد. اگر خودتان نظارت کنید ضوابط را تغییر می‌دهیم.

آب معضل اساسی در کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی دربخش دیگر صحبت ها عنوان کرد: در کشور ما آب معضل اساسی است و استان‌های مختلف درگیر آن هستند اما ما ساحل‌های بسیار وسیع داریم  که امکانات مختلفی مانند آب، گاز، امکانات زیربنایی نسبتا مفید، زمینه برای سرمایه‌گذاری و زمینه برای سکنا دارد. چاره‌ای نداریم که در آینده از نظر سکنا به این سمت برویم.

وی با بیان اینکه شما در افق 50 ساله که نگاه کنید به دلیل مسئله آب، جابه‌جایی سکونت ایجاد  می‌شود، اذعان کرد: برای این موضوع باید وزارتخانه نفت، صنعت و راه فکری کنند ما نیز پیگیری قضیه هستیم چرا که از موضوعات مهم کشور است. این موضوع تعداد زیادی شغل در کشور تولید می‌کند که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد اما می‌توان از سرمایه‌گذاری داخلی نیز استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه القاء شود چون کشور تحریم است همه کارها قفل می‌شود، درست نیست، یکی از آقایان مطلبی گفت مبنی بر اینکه مقدار زیادی از مسائل داخلی است، درست است. تأکید می‌کنم این امور بن‌بست نیست، آنها می‌خواهند مسائل را به گونه‌ای جلوه دهند که به بن‌بست رسیده، ایران کشور کوچکی نیست و نیروی انسانی مناسب، خبره و جان بر کف، امکان و ثروت بسیاری دارد، اگر اینها به هم وصل شوند آن طور که آنها می‌گویند نیست.