۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازنگری در قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای ارتقای کیفیت

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۸
کد خبر: 321226
بازنگری در قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای ارتقای کیفیت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست ویژه کمیته رسیدگی به قانون منع بکارگیری بازنشستگان مقرر شد در این قانون برای ارتقای کیفی،‌ بازنگری صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رفع دغدغه‌های ایشان در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای قانون مذکور صبح امروز جلسه ویژه‌ای تشکیل داد.

در همین رابطه، زهرا سعیدی‌مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسه با حضور سیاست‌گذاران و ذی‌نفعان آن و همچنین خبرگان و صاحبنظران این حوزه و وزارتخانه‌های ذی‌نفع برگزار شد تا به این منظور قانون مذکور را از منظر آثار، آسیب‌ها و راهکارهای پیشنهاد به منظور رفع نقاط ضعف آن مورد واکاوی  و تحلیل قرار دهد.

سعیدی‌مبارکه ادامه داد: با توجه به اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانون بسیار مؤثر و مفیدی در جامعه واقع خواهد شد اما به هر حال تغییر چند هزار تایی در کشور مسلماً خلا هم خواهد داشت.

نایب رئیس فراکسیون جوانان مجلس همچنین عنوان کرد:‌ به دنبال رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب این جلسه تشکیل شده و در حال حاضر در حال برگزاری است که تا کنون مقرر شده است. کیفیت قانون تقویت شود  تا بر این اساس به درستی هم اجرا شود.

وی  همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شده است یک بازنگری در قانون مذکور صورت گیرد و در همین رابطه از طراحان اصلی طرح، دستگاه‌های مربوطه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور، شورای نگهبان، سازمان امور استخدامی،‌معاونت قوانین مجلس، معاونت ریاست جمهوری، اساتید و صاحبنظران دعوت شده تا قانون با کیفیت بیشتر مصوب شده و مورد اجرا  قرار گیرد.

وی همچنین به این نکته هم اشاره کرد که بی شک روح کلی حاکم بر این قانون  محدود نخواهد شد و تصمیم برای راهکار حول محور فرمایشات رهبری خواهد بود و البته این بازنگری به منظور رفع برخی ابهامات احتمالی در اجرا انجام می‌گیرد.

سعیدی‌مبارکه در ادامه بر ضرورت اجرای این قانون تأکید کرد و گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در صورت اجرا قطعا از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کرده و این جلسه تشکیل شده است تا این قانون جامعیت پیدا کرده و از مواردی مانند مراجعه به رهبری جلوگیری شود.